torsdag 22 januari 2009

En tacksam...

uppstammad växt..., Myrsine.
Den kan vi varmt rekommendera, något tåligare än det vanliga Myrtenträdet och ack så söt!!!! Hur var det nu..., fick man ta ALLA med sig hem..?


Har blivit totalt förälskad i mormors egen lilla favorit, hade svårt för dom förr men nu har jag svårt att vara utan....


När jag kom till butiken i morse möttes jag av ett hav med nya blommor, Inga tog emot leveransen i går kväll och idag får jag äran att placera ut dom..., lite här och där.
Det blir så fräscht på nytt i butiken med nya växter..., skönt!

Amaryllis.., den sista stängeln klipptes av och står så vackert i en "snaps" flaska och vi njuter av den varje gång vi tar en pause i fikarummet..., och det blir en del sådana nu när vi har det så lugnt i januari.
Snart, alldeles snart kommer NYA VAROR..., och vi får hjärtsnörp varje gång det passerar en lastbil, precis som när man var liten, känslan när glassbilen snopet bara körde förbi en......




Underbar....




Lika underbara som ni..., mina nya bloggvänner!
Detta är bara sååå kul att ha kommit hit och det känns som om jag stannar ett tag nu....
Ha en fantastisk dag
Kram ifrån mig....




3 kommentarer:

  1. Heisann! Jeg har tatt död på min myrt, det var inte svårt alls :) Jeg kommer senere i dag og kjöper en ny.
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  2. Så härliga vårblommor och en härlig blogg, tack för titten!
    Ha en underbar helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga blommor!!!
    Jag älskar paulor , som min Mormor kallade dem...också hennes favorit...fast själv är jag kass på att föröka och bevara dem som hon gjorde...
    Ja, man borde verligen kosta på sig lite nya blommor nu...här finns bara orkideer och en mårbacka som blommar just nu!
    Ha en fin helg!!
    kram på dig!!

    SvaraRadera