lördag 20 februari 2010

Uppåt väggarna...

God morgon Sverige tingelingeling.......

När jag är ute och besöker er alla härliga bloggare så försöker jag kolla in vad ni har på era väggar.., inte vilka lyktor, lådor eller foton utan vilka tavlor ni har.
Jag har aldrig haft ögon för det här med tavlor och har inget intresse för dom i heller har jag märkt.

När jag springer på loppisar och auktioner så glömmer jag alltid att kolla uppåt väggarna, blicken är alltid riktad neråt och jag spanar in fyndlådor och dylikt på golven men ibland så kommer jag på att jag skall rikta blicken lite uppåt oxå.

Det har ju hänt att man har funnit något intressant men det ligger som sagt inte för mig att leta snygga tavlor.
Vi har få tavlor här hemma och det är då jäklar inga Picassotavlor här inte utan vi nöjer oss med dom här....


Mmmm.., blommor är jag ju som bekant väldigt förtjust i så det kan väl vara därför dessa föll mig i smaken:)

Vardagsrummet går ju i färgerna, mörkare beige, "äpplegrönt och vitt så dessa tavlorna på vallmo och iris passar väldigt bra där!

I sovrummet har vi risfärgade väggar och så bryter vi av med brunt och rotting så därför hamnade orkidee tavlorna här.....
Japp.., blommor igen!!!

Som ni ser så är jag inte värst engagerad i att få tag i snygga, dyra tavlor men dom duger gott till oss.
Jaja, snygga tycker vi såklart att dom är annars hade dom väl inte kommit upp på väggarna:)
Jättedokumentet ligger mig lite extra varmt om hjärtat och det har vi hängandes i sovrummet och det får agera som ett slags sömnmeddel då jag varje kväll försöker tyda vad det står på det:)
Vet fortfarande inte ett smack om vad det där dokumentet betyder...?

MIN VINST KOM IGÅR....., JIPPI JIPPI!!!!!
Kommer ni ihåg att jag berättade för er om min vinst som "bettan" lyckades kamma hem?
Skickade in en vinterbild på min skrangliga gamla Volvo "Bettan" som Janne hade fixat lite med nummerskylten.., GOD JUL stod det på skylten.
Vi vann iallafall andra priset i tävlingen, en laptop!
Tycker den är snygg.., ser ut som träimitation på utsidan....

Och på insidan är den fortfarande ren och fin, inga fingeravtryck, brödsmulor och snorstänk mellan tangenterna.

Det var med denna bilden vi vann vårt härliga pris!!!!
Visst är den lite cool.....
Idag skall vi försöka skotta oss ut genom dörren sen blir det väl lite datorundervisning.
Ha en underbar lördag allesammen....
Kram









34 kommentarer:

  1. Tala om pris alltså !!!Grattis ännu en gång, bilden är så sköööön, nog har du vackra blomtavlor, här är det mest gamla parian och religiösa som gäller, sitter uppe i allrummet framför brasan och kurar i dubbla tröjor, degt blåser rakt igenom kåken idag, ha en fin lördag, KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!!
    Grattis till din fina vinst!!!
    Visst är det svårt med tavlor....
    Vi har faktiskt inte så många;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten.
    Så många fina blomster tavlor du har.
    Ja, nu är vi på semester, känns underbart. Här är inte jätte varmt. runt 10 grader på morgonen och runt 20 på eftermiddagen, men det är stor skillnad mot de ca 10 minus som var när vi lämnade Sverige.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Har en gubbe som "målat" sen barnsben, från o till. Är alltså autodidakt(heter de så?) men jag älskar hans tavlor Han har haft små utställn. o sålt en del gm åren.
    JAg ska visa på min blogg framöver,tror jag?
    ##ORsa komp. lovar ingent.bestämt..##
    Men dina blomtavlor var ju härliga
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  5. Det var inte illa pinkat. Vinsten alltså,
    förstår att den bilden vann andra pris den
    är riktigt häftig.
    Den skulle du kunna rama in och ha som tavla;)
    Ha en fortsatt skön lördag.
    //Camilla

    SvaraRadera
  6. Underbart vackra tavlor du har! Vem är konstnären?

    SvaraRadera
  7. Grattis! Inget dåligt pris heller ;-) Bilden är verkligen störtskön =)

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Grattis till vinsten!!

    Tavlor..det är ju så personligt... Men jag har faktiskt köpt på mig några dyrare saker, jag har liksom känt att det varit viktigt när jag "mött" dem, och jag ångrar mig inte!

    Dina tavlor var jättefina! Blommor är lättplacerat och alltid fint!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. heisann Marianne:) takk for dine alltid så koselige kommetarer, de varmer det skal du vite ♥ Så utrolig mange flotte bilder du har, likte så godt det blomsterbildet og dokumentet var jo helskjønt. Fin premie du hr vunnet for et superstilig bilde, det var vel undt. Ønsker deg ei nydleig helg. Ta godt vare på deg selv du også og nyt helgen. klem fra Monica ♥

    SvaraRadera
  10. Hejsan! Stort grattis till vinsten, vilken lycka, fotot ni vann med var verkligen häftigt!! Fina blomtavlor och dokumentet var ju för härligt! Det där med tavlor är svårt tycker jag, själv är jag väldigt kräsen på vad som får komma upp, innan hade jag bara min mammas målade akvareller men nu har jag även gamla lite kristna motiv i ramar. En skolplansch med blommor på skulle jag också gärna ha på väggen men har inte ännu hittat något jag riktigt tycker om. Trevlig helg på dig och surfa lugnt med nya laptopen :-) KRAM Paula

    SvaraRadera
  11. Hjääälp, har ju missat massa inlägg hos dig pga datastrul...men nu är jag här igen, hihi! Hur har du det i snön? Idag har jag utebojkott, och håller mig bara inne. Ska fortsätta måla, kika runt på bloggarna medan det torkar, bada, se på tv, slappa...Ja, så blir min em/kv. Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Vilket pris alltså!! Grattis ännu en gång till din sprillans nya dator! Dokumentet skulle jag också gärna ha på väggen! det gör ju inget fastän man inte vet vad där står för det gör knappast någon annan heller hihi... Usch det låter inte något trevligt att vara insnöad...Ha i alla fall en skön weekend!

    SvaraRadera
  13. Jag missar gärna tavlor jag med när jag är på loppis.. Här hemma är det förtoringar på barnen när de är bebisar som hänger i sovrummet och över sängen hänger det en tavla med tre bilder i svart/vitt på mina ben i stayups ;-)
    I vardagsrummet är det två (fula) tavlor som Patrick visst har vunnit en gång, jag gillar dem inte men han totalvägrar att hänga undan dom.. Sen är det nog inte mycket mer i tavelväg här hemma.. Jo en tavla med 4 små bilder på huset när det var nybyggt -36 med..

    Dina blomtavlor gillade jag.. Snygga!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Så häftig bild, förstår att ni vann. En laptop var inte en dum vinst!
    Ja håller med dig om att man inte tittar på grejor till väggaran, jag gör inte det heller. Måste ta tag i mina väggar, vill he en stor gammal skolplansch. Dina blomtavlor var fina, det passar alltid. Kan du gissa var jag sitter just nu....i gungstolen framför kakelungen hihi.
    Kram på dig och trevlig lördagkväll
    Anna

    SvaraRadera
  15. Hej Marianne! Bra vinst, vem får för många bärbara datorer? Här hemma har vi 4 stycken som står lite här och var:D

    På tal om snö, herregud tar det aldri slut? Tim fick skotta av taket i dag, det var nästan 2 meter på vissa ställen. Teo har haft någon variant av magsjukan så det blev inte den myslördagen vi tänkte.

    Vi måste höras av snart så jag får betala mina loppisfynd.
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  16. Ha ha ha.. underbart.. och jag tycker nog att ni ska satsa på triss eller något.. ni vinner ju jämt:)... och skotta snö!!!! vi tar oss inte inte ens nerför trappen typ.... drivor och drivor.. kram

    SvaraRadera
  17. Halloj!
    Bilden är kanon... och vinsten är ju perfekt!
    Nu har vi fått det plogat hos oss och det är underbart.
    Ha en en supersöndag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  18. Grattis vännen till vinsten!! Vilken vinst sen då!! =0

    Tycker eran konst är fin jag!! Här hemma har vi inte mycket kosnst inte.. väntar på att hitta den där stora tavlan som ska fylla vår stora vägg.. Inte plättlätt..

    Ha en härlig söndag!
    Kram ♥ Mia

    SvaraRadera
  19. Det kallar jag vinst det och bilden som gav dig vinsten är super duper cool. Hos oss finns inte mycket till konst, några loppis tavlor och förstår tavlor på döttrar och barnbarn, samt någon blomtavla. Dina blomtavlor är väldigt fina tycker jag.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  20. God Morron vännen! Eller God Förmiddag kanske...Här har vi inte kommit så lång ännu, sitter i min mysdress med håret på skaft! Skulle du se mig så skulle du bli rädd! Fniss...Grattis till vinsten, bilden var ju kanon på "Bettan"! Du har ju jättefina tavlor o många också! Det spelar väl ingen roll att det inte är Picasso, bara man gillar dom! Fniss..Din "Godnatt tavla" med dokumentet var ljuvlig! Jag själv har bara några få här hemma! Önskar dig o familjen en skön söndag! Många Kramar till dig från mig. / Therese

    SvaraRadera
  21. hahahaha jag tror jag skrattar ihjäl mig vilken rolig bild, ååå så kul att ni vann med den.
    Kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  22. Så roligt att du tittar in och följer min resa.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  23. Tack för titten på din blogg. Jag tycker du hade fina tavlor på dina väggar. Vem bryr sej om vad dom kostar?
    Klart du skulle vinna med en sån bild. Kanonrolig. /Knatten

    SvaraRadera
  24. Halloj!!

    Ja, det förstår jag att Ni vann med den bilden!! SUPERCOOL!!!

    Hoppas att helgen varit låååång och mysig!!
    Här på the Island snöar det nu igen!! Men om ett par veckor är allt borta!! För det har jag bestämt :)!!!

    Stor KRAM från mig till dig!!

    SvaraRadera
  25. Äsch, det sista man ska bry sig om när man letar efter något man vill ha på väggarna är väl om det är dyrt! Man ska välja något man gillar själv! Här är inget dyrt, nästan allt är sådant som jag har gjort själv och det trivs jag med. Jag tyckte då särskilt att tavlan med blommorna var underbar!
    Grattis till vinsten, den var sannerligen inte pjåkig!!!

    Hoppas att krukorna klarat sig... här har det inte alls snöat något, bara varit kallt, men vi hade ju gaaaaanska så mycket snö redan innan...!

    SvaraRadera
  26. Grattis till vinsten vännen, alltid skoj att vinna!!:-)

    Och jag supergillar den där bilden, den är verkligen cool, bra jobbar tjejen!!

    Ha en fabulous kväll!

    Stora kramen Sofia

    SvaraRadera
  27. Kanon fina tavlor!! Fast det där dokumentet föll jag lite extra för.. ljuvligt!!
    Liksom dina övriga bilder är!!
    Ja den där bilden är super cool!!
    Mysig söndagkväll till dig!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  28. Grattis ännu en gång till vinsten.
    Första tavlan är den på loppis-bloppis?
    Skojar med dig men fin var den.
    Jag har stegar på väggen bla kanske visar nån gång.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  29. Tycker att dina blomstertavlor är jättefina och stora dokument har jag suktat efter länge... Det är faktiskt ganska svårt att välja tavlor och jag tycker att du har lyckats bra med dina val. Hos oss ger allt fler tavlor vika för hyllor och dylikt pryttel men det tröttnar jag säkert på snart och tavlorna åker upp igen.

    Än en gång grattis till din finfina vinst. Din vinnarbild är outstanding så jag förstår att du vann.

    Hoppas att du får en skön start på veckan!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  30. Hej raring!
    Grattis till vinsten!!Härligt att få vinna en laptop :)
    Bilden var riktigt läcker!
    Tavlor är nåt som vi inte har så mycket av här hemma.
    Men när vi flyttar så måste vi köpa några för då får vi högt i tak och då kräver det nåt på väggarna.
    Jag har sett stora foto tavlor på Ikea som är fina.Det är foton över New york och Paris.
    Du kanske har sett dem..
    Ja vi får se vad vi hittar på.
    Vi har hittat en soffa vi vill ha också.
    Det blir dyrt att flytta ;)
    men man brukar vilja förnya lite när man kommer till en ny bostad..
    Ja annars så fryser man som vanligt och svär över snön ;)
    Hur har du det vännen?
    Hoppas semlorna var goda ;)
    Ta hand om dig!
    Kram kram

    SvaraRadera
  31. Det där med tavlor är inte lätt tycker jag. Jag tittar också på vad andra hänger på väggarna :) Kul när man hittar något man gillar! Dina ser fina ut tycker jag. Ha en mysig måndag! KRAM

    SvaraRadera
  32. Hej vännen!
    Jag är väl ingen taveldyrkare heller! Har såna som jag tycker om, bryr mig inte om pris om det är billigt eller dyrt!
    Men vilken cool bild... Grattis till vinsten!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  33. Grattis till din vinst , inget dåligt pris ! Men bilden är ju också kanon !!! Så vackra dina blomstertavlor är ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  34. GRATTIS!! Gud va roligt. Där blir jag faktiskt avundsjuk. Tänk en NY data. Det gjorde du bra. och bilder är ju ur fräck=)
    Kram

    SvaraRadera