onsdag 17 februari 2010

Sova vackert....

Jag har alltid haft en viss passion för örngott med monogram och mina laserögon går på högvarv när jag är på loppis och auktioner och lyckan blir stor när jag dyker på några:)
Här visar jag en bild på mitt senaste fynd när det gäller just örngott, köpta hos min vän Lena på Mellbyns Allehanda.

GAG, vad kan det stå för tro?
Gunnar Anders Gustafsson kanske eller Greta Anna Göransson.., ja, vem vet?
Vem det än må vara så tror jag minsann att dom sov riktigt gott på dessa:)


Jag älskar att sova vackert och har en nojja på att byta sängkläder hej vilt men det skall helst vara vackert innan jag kryper ner oxå..

så ett vackert överkast ifrån Ib Laursen får ligga överst ihop med alla vackra kuddar.

Det enda jobiga med att bombadera sängen med så mycket prylar är nattetid innan läggdags:(
Där står man, trött så att ögonen blöder och det hinner nästan bli morgon igen innan jag har klätt av sängen!!!!
Men.., fint är det:)



Hoppas ni har haft en bra natt med god sömn i era mysiga sängar:)!!!

Vilken härlig respons det blev på min BLOGGLOPPIS, har redan sålt en tredjedel utav det jag lade in för tre dagar sedan.., så kul:))))
NU ÄR BLOGGLOPPISEN PÅFYLLD MED NYTT!!!!

Ha en skön dag och ta väl hand om er allihopa!
Kram

27 kommentarer:

  1. Oooo så vackert du har bäddat!
    Min mamma hittade gamla lakan från sin mormor härromdagen och jag ska få dessa och de ska visst ha både monogram och spetsar..lycka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Sova skönt och riktigt gott är A och O för en trevlig morgon.. men ska man då även sova som en prinsessa så lär man väl aldrig vakna... så underbara sänglinnen du har:).... tyvärr är jag en slarver när det gäller sängen.. bädda?.. eh.. kram

    SvaraRadera
  3. Jo du jag sover oftas väldigt bra.
    Dessutom kan jag sova stående sittande, ja var som här som och det är ganska bra det.
    Jag blir ju väldigt trött av mina 3 tinnitus ljus som jag ständigt har i huvuet.
    Det som hjälper bäst just nu är att höja musiken och sjunga med.
    Jättefin säng du har. Hos oss får man maka på katterna innan mankyper ner.
    Nya saker idag??
    Spännande.
    Jag betalade in igår så jag springer till postlådan imorgon.
    Ha en bra dag min vän
    Annika

    SvaraRadera
  4. Du ska nog tro att du ligger i
    Gustav o Gustava Anderssons lakan.
    Ofta broderades det m efternamn i mitten.
    Du har ju bara så mysigt, överallt, så klart även i sängen.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. Åhh vad fint du har det där i sängen, ögongodis, hihi...

    Åhh jag har ju missat din bloggloppis, hur kunde det hända??;-)) Ska genast besöka den!!

    Ha en fab dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Så vackert du har det i och på sängen . Kul med bloggloppis , nu ska jag in och kolla på den ! Ha det gott , själv ska jag jobba kvällen ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  7. Bloggloppis låter himla kul!!!

    Jag vill va me!

    SvaraRadera
  8. Monogramkuddar är vackra och helst de gamla som det ligger en historia bakom, även om man inte vet vad för historia..
    Vilket snyggt överkast, det hade jag velat ha, men jag är för snål när det gäller överkast, tycker de är så fasligt dyra..

    Lycka till med loppisen, det börjar ju bra ..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Jaha det blev ingen ljusstake, men som sagt behövde inga fler...
    Kul att loppisen blev en succé.
    Så superfina lakan och överkast.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Även jag har en del arvegods med monogram o.s.v. Jag tror det kan bero på att de inte hade något annat att göra på fritiden, förr i världen. Otroligt snygga dina grejor
    Ha det så bra
    Marianne

    SvaraRadera
  11. Så vackert du har det inne på sängen.
    Gillar också att bädda snyggt med fina brodyr örngott och krypa ner i nymaglade lakan är ju så skönt.
    Va har du loppis det har jag missat, måste genast in och titta.
    Ha det gott Marie:)

    SvaraRadera
  12. Hej igen !Jo hon kör hem det till dörren . Butiken ligger i Danmark , men hon kör ett par rundor i månaden till Sverige .

    SvaraRadera
  13. Överkastet är jättesnyggt liksom förstås också örngottet! vad de kunde brodera vackert förr!!

    SvaraRadera
  14. Hej kändisen!!
    Gud va roligt, Grattis. Inte illa att få vara med i tv.=)
    Loppisen är ju en jätte trevlig ide.
    Lycka till med den:)
    Kram Mossan

    SvaraRadera
  15. Hej
    Ja det är underbart med gamla örngott,jag köper ochså så fort jag får syn på ett.
    Kram o ha en trevlig kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  16. Hej Marianne,
    Ja, skratt, jag har en väninna som också öst hela överkastet med kuddar och mannen bara suckar. Men att det ska vara fint när man lägger sig är för mig en självklarhet. Fy för att stå och bädda innan man ska lägga sig, bakvänt....
    Super fina örngott.
    Du, jag har en liten fråga ang funktionerna till bloggen. Undrar om du kan tänka dig att hjälpa mig med den?? Men bara om du har tid!!
    Det är så att jag inte förstår mig på det där med etiketter?? Just nu så har jag bara en massa inlägg, men vill kunna lägga in dem i olika, t.ex kök, hall, vardagsrum...osv. Har ingen aning hur jag går till väga och jag själv börjar få svårt att hitta i min blogg. Och nu har det inte ens gått 2 månader...hur kommer det se ut om ett halv år??? Hjälp!!
    Blir jätte glad om du hinner hjälpa mig, men du får absolut säga nej :)Kram,Nina

    SvaraRadera
  17. Visst är det trevligt med gamla avtryck, jag fick en del linnehandukar efter min farmor där hon har broderat sina initialer LK, (Lilly Karlsson).

    Det känns ju lite extra personligt, inget man skulle göra med örngott eller handdukar från IKEA precis.

    SvaraRadera
  18. Ja, jag kan ju säga att jag är likadan! Kunde jag så skulle jag nog byta till nya, manglade!, lakan varenda kväll! Det är så härligt att krypa ned bland vita, krispiga lakan och kuddar. I perioder har jag fyndat en helt del mongramprydda lakan och örngott och man kan ju även sy om några, till tex gardiner.

    SvaraRadera
  19. Hej Marianne,
    Tack för dina kommentarer och vad härligt att få vara hemma med sina småttingar :) Jag har ännu inte haft "äran" att få vara mamma, men hoppas det blir av snart då jag inte blir yngre direkt ;(
    Angående vikten på ljusstakarna så var det inte de jag menade...utan de tre kammarljusstakar i mässing för 150kr. Jag kunde ha vart tydligare.
    Ha det så bra så hör jag med säkerhet av mig imorn igen, skratt.

    SvaraRadera
  20. Oj, så vackert! Det är härligt med lyxiga sängkläder och så fint med monogram!
    Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  21. Nog sover du vackert alltid..:0) jag hoppas innerligt att du får ihop det hela till den 20/3, håller tummarna, KRAM

    SvaraRadera
  22. Renbäddad säng hör definitivt till en av de större njutningarna i livet. Och tänk, så enkelt ändå! Min farmor (96 år gammal) har alltid världens skönaste lakan; nymanglade, stärkta och underbart krispiga! (Tror tyvärr vår generation ligger i lä där...)

    SvaraRadera
  23. Åhhh så fint monogram du hittat. Mysigt att få krypa ner när det är bäddat så fint.

    Så roligt att du fått sålt mycket på din loppis.

    Många kramar
    Åsa

    SvaraRadera
  24. Hej namne !! Ang de fina väverierna du visar, och som många av oss har är toppen. I dagens läge är det pest med kvailiten. Det första jag gör när jag köper lakan, är att klippa ett hack i varje kortsida och dra av den, DÅ kan man få en rak söm, så man kan lägga dem Har en lakanssträckare och då funkar det bra. Dock går det nästan aldrig att lägga nya lakan så de blir jämna. Är på gnällhumör i dag. Fick hjälp i går med att ta snö från altantaken och så har vi blivit lovade c:a 10 cm mer i dag. Pest och pina.
    Kram FRÅN Marianne

    SvaraRadera
  25. Så jättefint överkast, och alla kuddar, i like! Vet precis hur det känns när allt ska bort på kvällen..phu. Det händer att jag struntar i och bädda om jag är sen till jobbet. Jättevackert monogram, jag har också span efter sånt. Och jodu, turkärring var ordet, blir nästan lite skraj över all denna tur.
    Ha en fin dag
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  26. Ååå vad ljuvliga bilder.. På tal om sängar så väntar jag paket med bla nytt överkast #ler#
    Tusen Tack för gratulationerna, hade en underbar dag!!
    Men nu kallar arbetet.. Tänker fortsätta trotsa snön så det blir på hoj jag tar mig dit..hihi
    Ha det bäst du rara!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  27. Tack goa Du för ett mkt fint inlägg i min blogg - jag blev hjärtavarm! TACK!!

    Ja va FINA örngott Du köpt! Ett underbart överkast har du me! Det är värt den där lilla extra stunden det tar på kvällen innan man kryper ner - antar jag?!;)

    Är det Du till vänster en höger på fotot med dig o Inga? *nyfiken*

    SKOJ m Din loppis blogg!

    Varm kram Lisette - Vardagslycka

    SvaraRadera