måndag 22 februari 2010

Drömmarna gav mig svar....

Hej alla godingar!

Efter en helg med massvis av snöskottning tar jag nu en liten paus, benen och ryggen känner av alla spadtag med tung snö!
Hur har ni klarat er i detta snöoväder mina vänner?

Efter många betänksamma dagar har jag nu bestämt mig för att inte skämma bort er med nya inlägg varje dag:(
Jag minns att för ett år sedan så drömde jag om att ha en blogg som hade 100 besökare om dagen och att ALLA skulle kommentera om det jag skrev och visade här:))))
Drömde det.., och nu ett år senare så befinner jag mig ju där!

Jag är verkligen glad över att min blogg uppmärksammas men den tar mycket mer tid än jag kunnat ana.
Vill ju så gärna kommentera tillbaks på alla hälsningar men tiden räcker inte till och jag känner att jag har släppt fokus på mig själv.., ajabaja!!!

När man till och med vaknar mitt i natten och ställer sig frågan om jag verkligen skickade kommentar tillbaks till den och den och den och den...., nja, det är ju inte så hälsosamt precis!

Sen tror jag att min bloggloppis verkligen satte gränser för vad man orkar med, responsen blev omedelbart god men även den tar tid att uppdatera och allt runt omkring är tidskrävande.

Ni får inte tolka det som att mitt intresse för er och min egen blogg har försvunnit, absolut inte.
Jag behöver bara släppa taget lite och minska inläggen en aning så jag hinner med mig själv och familjen som faktiskt är det viktigaste:)

Nu har jag inte hunnit att hälsa på er på några dagar men jag vill att ni skall veta att jag läser varenda rad av era hälsningar och jag beundrar er så för alla era varma och roliga kommentarer:)

Jag stannar givetvis kvar men ni kommer inte se mig fullt lika ofta mina vänner!!!
Ni förstår nog många utav er vad jag menar.....

Över till något helt annat....

Mormors gamla, vackra klocka har kommit upp ifrån källaren igen och jag undrar så varför jag inte har saknat den:(
Den är ju bara så fin men jag minns ganska så snabbt att det är glaskupan som är över klockan som jag är livrädd för att den skall gå i sönder!!!!

Varje flytt denna klockan har hängt med på så har den allltid fått stå i knäet på någon utav oss under bilfärden och alla i familjen har alltid varit rädda för att den skulle gå sönder....

Men.., nu står den i vårt sovrum och jag är glad för att jag har tagit fram den igen!

Visst är den speciell?
Nu önskar jeg er alla en underbar vecka och så får vi se hur lång tid det tar innan jag sticker in näsan här igen:)))
Kramar i massor....




39 kommentarer:

  1. Hej Marianne!
    Känner igen det hela. Fast just nu sitter jag och jobbar vid datorn och då är det så kul med alla bloggisar...
    När mina jobb börjar till våren så är min blogg viladnde skulle jag tro. Man kan inte hinna med allt.
    Skall faktiskt åka till La Gomera en vecka innan det börjar och vil upp mig ordenligt.
    Superfin klocka.
    Undrar om det kommer något paket idag??
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  2. Men hej du!!!Man ska blogga för sin egen skull,annars blir det bara tok och stress.Fast jag tycker att det är så kul att läsa din blogg!!!Men ibland måste man ta det lite lugnt!!!
    Underbar,ljuvlig klocka!!!tröttnar du så vet jag ett jättebra hem till den.....hi hi!!
    Kram/Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis vad du menar!! har faktiskt undrat någon gång hur du orkar och hinner skriva så fina kommentarer åt alla! Och så LÅNGA! Vet ju av egen erfarenhet att det tar tid. nej man ska just göra som det känns bäst! Vi finns ju här varje gång du besluter dig för att göra ett inlägg ! ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Förstår precis vad du menar tiden räcker inte alltid till och då måste man prioritera och inte glömmer vi bort dig för att du inte gör inlägg varje dag det lovar jag dig!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. nej, men Marianne! Så ska du ju inte behöva känna det. Du bloggar ju för din egen skull först och främst,. Att vi får ta del av det är trevligt. men jag hinner ju inte ens kolla dina inlägg alltid, iom att de kommer så tätt. Hitta en rytm som passar för dig, sådär att du känner aningens abstinens efter bloggandet. Där har du ett bra mellanrum på inläggen. En del har två dagar emellan, andra en vecka. Somliga gör som jag, att det blir när det blir. Kram Camilla (och var rädd om dig nu. Först och främst finns vi till för våra familjer.) Kram igen!

    SvaraRadera
  6. Kan känna precis som du, ibland infinner sig en lätt panik när man inte hunnit "käcka av" vad som hänt inne hos alla, eller hunnit svara alla. Så ska det ju inte behöva vara.
    Ibland hinner man bara inte med, det ÄR bara så, och som du säger, familjen är väl ändå viktigast. Vi här i bloggvärlden mår inte alls dåligt om vi inte skulle råka få en kommentar från någon, utan jag tror det finns förståelse och vetskap om att det inte alls måste bero på ointresse av någon som man inte alltid kommenterar tillbaka utan helt enkelt tidsbrist.
    Tycker du gör rätt som tar det lite lugnare om du känner för det och också som tagit upp klockan ur källaren, det är den värd.
    Ha det nu skönt idag.
    //Camilla

    SvaraRadera
  7. Jag har funderat mycket på hur Ni alla "små töser" som jobbaar o sliter o fixar o donar-- HUR HINNER NI MED ATT GÖRA SÅ FINA BLOGGAR??
    Jag gamla pensionerade tanten hinner inte!!----
    Nu är ni naturl.mer skärpta än mej, men du ska tro det känns skönt för den gamla att läsa, att en sån kreativ o alert tjej som du också har sina begränsn. Jag har lagt in dej på följa- så nog ska vi höras framöver här. Jättebra att du är lite rädd om dej själv o de dina.
    Jag bara njuter såå av din blogg, så den släpper jag inte. Stor KRAM Ninne

    SvaraRadera
  8. Hej Marianne!
    Vi kommer definitivt inte att sluta följa dig om du vilar lite emellanåt. Som flera sagt före mig så måste du skriva för din egen skull inte av "tvång".
    Jag har flera gånger funderat hur du hinner med allt, men låt det inte bli på bekostan av din egen-tid eller familjens.
    Jag personligen har nog en blogg som en liten "dagbok" o skriver när andan faller på.
    Vill någon annan läsa den blir man ju glad.
    Ha nu en skön vecka o förresten vilken underbar klocka!
    Kram Loppan

    SvaraRadera
  9. Jag förstår dig helt och fullt.. Man måste ju tänka på sig själv så man mår bra och har tid med sig själv..
    Jag är glad att du ändå stannar och skriver ibland :-)

    Vilken fin klocka.. Min mormor har något liknande..

    Ha nu en bra vecka..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Visst är det befriande att släppa taget ibland, vi som älskar dina inlägg kommer bara att längta mer efter nya och det är bra att längta!Klockan är superfin! Ha det nu så bra! Kramisar Eva.

    SvaraRadera
  11. Ååå vad skönt att det inte är bara jag som har denna känsla kring bloggen.. suck..
    Förstår dig till fullu!!
    Ha det bäst du rara ;0)
    Kramen Cilla

    SvaraRadera
  12. Åh, Jag saknar dig redan gumman!!Men förstår absolut vad du menar, kan känna igen mig i vad du skriver! Ibland räcker inte tiden till som man kanske hade velat! Och du som startade din fina "Loppisblogg" också, så jag förstår att det blir mycket! Fredric hälsar också, han kommer sakna dina roliga o givande inlägg han fick sig ofta ett gott skratt av din härliga humor som du delat med dig så mycket av! Usch! Nu blev jag så sentimental så det låter som du aldrig mer ska skriva! Men vi hoppas att du snart är tillbaka! Vi saknar dig redan....Många Kramar till dig från oss! "Huset vid ån"

    SvaraRadera
  13. Jättebra att du inser när det räcker:).. älskar din blogg men kommer att läsa den så fort jag ser att du har gjort något inlägg.. de är ju så trevliga och mycket inspirerande.. Jättemånga kramar

    SvaraRadera
  14. Hej! Du är klok du, som "bromsar" i tid! känner man att bloggen tar över, och "vinner" över barn, sambo, SIG SJÄLV- inte att förglömma- :), ja då är det nog dags att slå av på takten! Gör det för din skull! Vi som kollar in här fortsätter med det ändå..
    Tack för loppis.affären, allt var kanon!
    Vi hörs! Ps! Underbar klocka, och tavlan bakom med!

    SvaraRadera
  15. Hej Marianne,
    Det är väl jätte bra att du prioriterar dig själv. Det har jag ju märkt att det är ett deltids jobb och man vill ju sköta det man så länge planerat och man gör så gott man kan :) Tittar du fram lite då och då när du hinner så blir väl det jätte bra. Klockan kanske kan få flytta till en trygg plats där ingen kommer åt den men ändå syns. Jag har en super gammal blå urna som jag e jätte rädd om och den står i en inbygd hylla lååångt upp på väggen.
    Ta hand om dig nu.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  16. Kul att se vår gammla klocka! och visst är den fin. Känner igen det där med tiden lite. Du gör rätt som släpper lite:)
    Kram

    SvaraRadera
  17. skjønner veldig godt hva du mener. En skal blogge for ens egen skyld og ikke ha vond samvittighet for at en ikke får kommentert tilbake elelr kommentert så mye som en kanskje vil... Jeg kommenterte alltid til alle før, men nå rekker jeg rett å slett ikke. over det, det gar for mye tid ved datamaskinen. Så nå går jeg innom når jeg selv føler for det også bryr jeg meg ikke om den samvittigheten. Ta godt vare på deg selv og slapp av. klem monica

    SvaraRadera
  18. Halloj!
    Man måste bara lyssna på sig själv vad kropp och själ säger, viktigast av allt..
    Så mycket fint du visar!!

    Sköt om dig och ha en toppenvecka i vintervädret kramar Anna

    SvaraRadera
  19. Inga "måsten" i blogvärlden, inte! Man gör det man hinner och har lust till. Ju!;-) Det går i vågor - tycker jag... Ibland har man massor med tid, massor med "stoff" och dessutom massor med tid för att besök andra bloggar/kommenterare- ibland finns varken tid eller idéer för något alls!
    Vilken fin klocka!!
    Ha en skön avkopplande vecka!

    SvaraRadera
  20. Hallå där!!
    Sunt beslut! Försöker hinna med ett inlägg i veckan, jobbar så mycket ändå så jag orkar helt enkelt inte med fler "måsten" än vad jag har. Sen är det ju kul med många besökare, kommentarer etc men allt har ju sitt pris som kanske inte alltid är mätbart i pengar utan det är snarare tid som läggs. Tyvärr är ju inte den källan oändlig, heller...
    Sköt om dig så hörs vi när vi hörs!! Har ett längre mail jag skall skicka dig men det kommer när tid finnes...;)
    kram Therese

    SvaraRadera
  21. Man ska ju blogga för att det är kul inte för att det ska leda till prestation.
    Så är det för mig i alla fall.
    Så det är bra att du släpper taget lite=))
    Bloggarna finns ju kvar i alla fall.

    Nog är den speciell klockan!
    Förstår att du är rädd om den.

    Må så gott nu och vi ses snart/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  22. Sunt beslut!
    Förstår om du är rädd om den vackra klockan, klart att den skall stå framme och inte undanställd någonstans.
    Ha en skön vecka
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Vacker klocka...man ska inta ha saker i lådor bara för att man är rädd att de går sönder, vackra saker ska kunna tittas på och njutas av.
    Att stanna upp och låta RL ta plats är väldans klokt! Jag befinner mig i gränslandet och bloggar inte vare sig lika mycket eller lika ofta som förut. Inte för att jag inte vill....och inte för att jag tappat lusten...det är bara det att det andra lustar som jag tillfredställer just nu.
    Vi ses när du hinner och har lust.
    Glädje ska finnas i livet och inte tvång....jag tror att vi är många som förstår precis vad du menar.
    Kramar
    /Lotta

    SvaraRadera
  24. Hallå där. Känner igen mig precis och förstår att du behöver vila. Efter mina snart 3 år med bloggen så befinner sig dock min blogg åt motsatt håll, har inte lika besökare längre. Det är ok, för jag är glad för er som besöker mig. Men visst, bloggen tar mkt tid och jag har inte riktigt den tiden så därför blir det väl sviktande siffror också.

    Vilken fin klocka, känner också igen mig med ömtåliga saker som man vårdar ömt. Varje flytt är lika jobbigt, och då har jag flyttat en hel del. Och vissa saker får förvars väl inpackat i knät, ha ha.


    Du har bra koll, ska hem när det är sportlovet där uppe, jag har inget lov men har kunnat ta ut lite ledighet så att jag kan vara med familjen då.

    Ha en skön dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Hej igen!
    Eftersom jag skrev ett så kort kommentar hos dig nyss (fniss) så måste jag ju skriva ett till.
    Ville bara gratta till din fina vinst. Ser ut som min dator ;)
    Väldigt häftig bild ni vann med, det var ni förtjänta av.
    Kram.

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Jag hällde på lite mer vatten när det översta lagret hade frusit då blev de helt täckta med is. Men första omgången jag gjorde så lät jag de bara flyta och en del av blommorna är utanför isen om du förstår hur jag menar.
    Kraam Anna

    SvaraRadera
  27. Vilken klocka du har i din ägo, helt underbar, glädjande att läsa att den fått sett dagens ljus igen..:0)..du min vän...ta bloggandet i din takt..riktmärket för mig är glädjen med bloggandet, när man känner krav och stress då bör man tänka om...kramar

    SvaraRadera
  28. Jag förstår precis hur du tänker vännen och bloggandet ÄR tidskrävande, det kan nog alla vi som bloggar intyga och det ska ge glädje, inte ta en massa onödig energi!! Gör inlägg när andan faller på...vi finns ju kvar!!:-)

    STOR KRAM TILL DIG!

    Sofia

    SvaraRadera
  29. Kära du! OM man känner igen sig!
    Har man tid så har man. Och har man det inte så får det ju va.. Familjen går först! Det här är bara en slags hobby man har.. : )

    Kram på dig vännen! Jag förstår dig..
    Mia

    SvaraRadera
  30. Jätte söt klocka.
    Visst är det roligt med kommentarer, men precis som du skriver det får inte bli för mycket.
    Du skall veta att jag är så imponerad av dig och dina alltid så fantastiskt långa roliga och genomtänkta kommentarer.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  31. Hej vännen!
    Dina komentarer är verkligen något extra. Man blir alltid lite full i skratt, de bubblar engergi. Förstår dig fullt har nämnligen själv kommit på dette. Jag har bloggat i två månader och allt har gått rasande fort, jättefin respons på vårt hem, besökarna är redan över 5000. Känner mig nästan lite utbränd då det har blivit så intensivt. Nu kanske jag läser bloggarn men inte kommenterar varje. Ditt inlägg måste jag bara skriva tillbaka. Skriv när du orkar så gör jag samma sak:))
    Kramis Anna

    SvaraRadera
  32. Hej vännen!!!
    Härlig klocka!!!!
    Ibland räcker inte tiden till! Jag vet, i början hade jag inlägg mycket oftare. Nu blir det typ två gånger i veckan, det passar mig bättre! Men kollar ju in hos er där emellan så klart! Ta det lite lugnt du!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  33. Underbar klocka, bra att du tog fram den. Nu kommer den säkert och bli en favorit hos er. Inte behöver man spotta ur sig inlägg dagligen, jag gör två i veckan. Det blir dagar jag är ledig, man måste ju tycka att det är kul också.
    Ha det gott söderöver.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  34. Förstår precis vad du menar !! Ta det i din egen takt , det ska ju vara kul och inget jäkla tvång , till bekostnad av annat ! Jag har haft perioder då jag har funderat på att lägga ner bloggen , men det har hitills alltid slutat med att jag vill fortsätta .Klockan är helt underbar , förstår att du vårdar den ömt ! extra kul att det varit din mormors ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  35. Tack! Vad gulligt du skrev hos mig. Dagen idag har innehållit flera väldigt positiva saker som sagts till mig. Visst blir man glad i själen då?!
    Ta vara på de fina dagarna som är. Idag är det lite gråmulet hos oss.....men det är inte lika kallt....och det bådar ju gott!
    Ha en riktigt skön helg.
    Kramelikram
    /Lotta

    SvaraRadera
  36. Alltså jag förstår precis. Lite exakt där befinner jag mig också just nu. Får så grymt dåligt samvete när jag inte hinner kommentera hos alla urgulliga bloggerskor.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  37. Hej, vet du jag funderade på dig idag!!
    Undrade vart du tagit vägen....
    Trodde kanske att du var på sportlov i fjällen!! Så jag letade i min lilla blogglista efter dig och ser att jag missat detta inlägg från dig! Man ska blogga för sin egen skull!
    Jag får oxå dåligt samvete av att inte hinna kommentera tillbaka alla.....
    Det går bara inte ibland har jag fått upp till 40-50 st! Det är så kul och jag vill gärna hinna titta in till alla....
    Ta det i din egen takt, nu vet jag var du är iaf!! Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  38. Tack Marianne för din omtanke!!!
    Vet du vad, så kommer nog min blogg också att bli, något glesare med inlägg. Jag kan inte ge det all tid jag har även om jag tycker det är såå kul. Det gäller att hitta en "nivå" som känns bra.
    Kram Cilla

    SvaraRadera