måndag 21 december 2009

Vi gjorde det igen......

Varför säger jag VI???

Det var ju trots allt min sambo Janne som vann??
Jo.., om ni minns så berättade jag för er att vi i förra veckan vann en skidresa för fyra till fjällen Tärnaby med ett fantastiskt värde av 8000 kronor.., vilken lycka!
Vi har hela veckan befunnit oss i ett slags lyckorus och ser verkligen fram emot vår nästan 200 mil långa resa upp till det "Riktiga fjället" där vi i en hel vecka bara skall ha det bra och njuta av att få vara tillsammans.
Det känns som det inte kan bli mycket bättre....

MEN..., nu jäklar skall ni får höra på grejor mina vänner...

Janne kommer inrusandes en halv timme för tidigt idag, han brukar komma hem och äta lunch vid halv ett men idag stod han i dörrhålet med ett jätte leende redan klockan tolv och såg så där lycklig ut, så som man kan göra när man precis vunnit ytterligare en skidresa till fjällen värd.., håll i er...

25 000 kronor!!!!

Näää, jaaa.., jag fattar det knappt ännu och jag får gå och knipa mig i kinderna jämt och ständigt för att inse att det är här och nu.., inget bluff och båg.
VI HAR VUNNIT...., IGEN!!!

Varför vågar jag nu oxå ta äran av denna vinsten då?
Jo.., jag har dock bott ihopa med en ganska så frånvarande man i snart tre veckor(det var då han började tävla...) så jag har tagit hand om allt som han totalt har lyckats förtränga vara verklighet, såsom matlagning, koll på ungarnas alla skollappar, rena kläder till alla i familjen, mat på bordet tre gånger om dagen och bla bla bla allt annat som måste fungera här hemma.
Men med facit i hand så har det varit värt det och jag gör gärna om det.., inom rimliga gränser förståss.
Nu får jag istället stå ut men en karl som går runt med ett stort leende på läpparna hela dagarna..., och det är ganska så lätt att stå ut med:):)

Överraskade honom med ett hjärta gjord av choklad med hans favvonötter i. Formen av ett hjärta så klart...

Vi é glada över vår bästa julklapp någonsin!
God natt kramar till er alla

Marianne

9 kommentarer:

  1. GRATTIS.. Vilka lyckotroll ni är :-)

    Vilet fint hjärta du gjort till din man..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Grattis till skidresorna!
    Vi får kanske information senare hur trevligt ni haft det.
    Julkram från Ann.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis.. funderar på om man ska köpa en trisslott till er:). Vilket underbart vackert hjärta du har gjort.. och smakar bra med kan jag tänka mig... kram

    SvaraRadera
  4. Grattis!! det hjärtat var han värd mannen. Att vinna 2 ggr, en sån himla tur. Ni kommer få härliga dagar i fjällen. Och mysigt och fira julen i Skåne, kör försiktigt.
    En riktigt God Jul till dig
    Julkramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Jättegrattis till er!
    Du sprider så härlig glädje på bloggen!

    Ha en underbar jul!

    KRAM
    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ååå stort Grattis!!! Underbart...

    SvaraRadera
  7. Jisses amalia!!!
    Vilken julklapp. GRATTIS,GRATTIS! Hälsa Janne att han är SÅ duktig.

    SvaraRadera
  8. Et stort grattis till er! det är ni värda och en riktigt varm och god jul till dig Marianne!
    Julkram!

    SvaraRadera
  9. Dubbelt grattis till Er , vilken julklapp!
    Ha en riktigt skön skidresa o God Jul
    kram Loppan

    SvaraRadera