torsdag 10 december 2009

Hem ljuva hem....

Det är precis vad det är!!
Jag tycker det är så mysigt att vara hemma nu.., ja ja, häromdagen tyckte jag det var pest och pina men ni vet ju hur man är.

Nu har liksom den góa julstämningen verkligen satt sig och det börjar komma ett slags lugn över mig och det trodde jag aldrig skulle ske i dessa tider.
Men lite lever jag kvar i det mönster som när jag hade butiken, vid denna tiden arbetade jag 10-14 timmar varje dag och det fanns inget annat än julbeställningar i huvudet på mig.
Kan fortfarande vakna på mornarna och känna att pulsen är uppe i topp innan jag inser att jag har inget att stressa för..., puuuh!

Igår var Maria en god vän här hemma och vi fikade goda våfflor (våffelsmeten gjord på ekologiska produkter med härliga ägg jag fått av en annan god vän Carina...)och drack te så det sprutade ur öronen på oss och när vi satt och hade så mysigt så insåg jag hur bra jag har det.
Maria hade en härlig present med till mig, en vacker strut full med julkolor.., mumsfillibabba.

Nä, nu får jag ha lite frukost i magen sen bär det iväg till min revisor med dom sista papperna ifrån Sköna & Gröna.., huuuu, undrar så vad domen kommer att bli?!?!?
Jag hoppas ju på att få insatt en liten slant som en lite försenad julklapp.., hoppas hoppas!




Ha en skön dag och var rädda om er!!!
Kram kram
Marianne


5 kommentarer:

  1. Godmorgon Dalsland. Har sett i högerkant bild från din nedlagda butik, förstår att det känns konstigt. Kan vara svårt och njuta av ledighet när man inte liksom är van. Men det låter härligt med våffel-myset. Och så fina ljusstakar du har, är en bra idé för nästa års adventsstake. Lycka till hos revisorn.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra att du är på soligt julhumör! Struten med kola ser så gammaldags ut. Mums!

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Jag förstår precis vad du menar =) Det hjular fritt ...

    Men allt har väl sin tid i livet , jag är nu, där du en gång varit ...och än så länge trivs jag bra ... men har du något tips , så mottages det med största tacksamhet =)

    Ha det nu bäst och fortsätt att må toppen =)
    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  4. Hej Goa Du! Tusen Tack själv för en jättegullig kommentar. Du verkar ha ett sånt gott hjärta o vara så trevlig så det blir nog inga problem för dig i framtiden. Jättefina o juliga bilder bjuder du på också! Många JulKramar till dig från mig./ Therese

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ljusstakar och struten med kola så vacker..

    Jag håller tumme på att det blir en slant till dig..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera