måndag 30 november 2009

Laddar energi...

inför besiktning av bilen!

Idag bär det iväg till "grannbyn" och det är dags att få kollat så den gamle häcken kan rulla på vägarna ett år till.
Nu har Volvon varit i min ägo i tolv år och den börjar väl visa lite tecken på att den är trötter, ungefär lika trött som en annan...!
Nu har det varit fullt ös varje dag sedan jag stängde butiken och jag som trodde jag skulle kunna ta det lugnt och njuta av advent men så blev det inte!
Men det känns bra att beta av ett projekt i taget och det är bara jag som skall inse att allt är inte gjort på en dag, det får ta sin lilla tid.

Nu går jag här hemma och "skrotar" bland påsar och lådor och försöker få ordning på allt vi äger och har, det är en del kan jag avslöja!!!!
Källaren börjar ta form och det är riktigt kul att ta sig ner dit nuförtiden och denna renoveringen gjorde ju oxå en väldans nytta.., vi har rensat HELA huset på saker och för varje säck man antingen kör till tippen med eller får sålt på blocket eller Tradera känns som en sten släpper ifrån hjärtat.
Det är nyttigt att rensa.., då och då!!!

Håll tummarna för att gamla bilskruttan går igenom idag....!
Ha en underbar måndag
Kram Marianne

11 kommentarer:

  1. Hej!!
    Håller tummarna här!
    Ja det är värre att besikta bilen än att gå till tandläkaren :)
    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna hårt. Våran gick igenom förra veckan...pust. Nu före jul har man annat att lägga pengar på.
    Så många fina julbilder du visar i tidigare inlägg.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag lovar att inte göra nått på hela dagen. Bara hålla tummarna HÅRT! Lycka till, det kommer att gå jätte bra.
    Kram mor

    SvaraRadera
  4. Go midda ;)!!
    Hoppas det varit en mysig advent!
    håller tummarna...
    Ha en fin vecka
    ~♥ kram Millan ♥~

    SvaraRadera
  5. Hoppas bilen gick igenom..

    Den söta sovandes tomten har jag med och några kompisar till honom som är lite piggare :-)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  6. Hej Marianne, tack för ditt trevliga besök på min blogg idag ;O alltid kul att få respons av läsarna. Hur gick det nu med bilen?
    Kunde inte hålla tummarna för att jag inte läste det förrän NU ;O)
    Ha det så bra,nu ska jag nosa runt hos dig lite
    Kram
    Petra B.

    SvaraRadera
  7. Ja uj vad man kan samla på sig!;-) Skönt ibland få lite rensning gjord... och renovering brukar få en att sätta lite fart;-)
    Hoppas Volvon klarade provet?!;-)

    SvaraRadera
  8. hej jag håller tummarna för dig att den gick igenom...synd att det inte blev sommar stugan i helgen då...hoppas helgen gick bra ändå..

    Jag gillar att baka..vart hittade du den nya tidningen då...hoppas på en trevlig vecka,,,kläm på dig carro

    SvaraRadera
  9. Inte kul när bilen skall på besiktning.
    Det behövs laddas minsann.
    Tack för din omtanke ang Dessie men alla prover är bra och allt på röntgen.
    Fast de kan inte göra skiktröngen så i morgon skall vi köra henne till Götebort för att se om det är vad som sitter i nacken.
    Hörs och tack ännu en gång
    annika

    SvaraRadera
  10. Ja, hur gick det med bilen? Jag missade dig tydligen hos Lena i går, du hade redan varit där. Jaja, vi ses nog snart endå!
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  11. Här skriver vi visst om varann i dag:) Teo är fortfarande sjuk, men maken tar VAB.

    Ljusstaken på spisen fick jag av dom som sålde huset. En kommentar från mig om att den var fin var visst allt som måtte till;)

    På Mellbyn fick jag tag på lite trasmattor, pepparkaksformer, en lykta och lite lerkrukor med fin patina.

    Härligt att Bettar rullar på vägen...
    Kram

    SvaraRadera