måndag 23 november 2009

Farstun é redo....

att möta julen!

Igår så förvandlade jag farstun till en rum man mer än gärna befinner sig i, tidigare var det bara en tråkig passage för att ta sig in i huset..!
Nu stannar jag gärna till en stund och njuter av den lite lagom juliga farstun.., härligt.

I sommars/höstas så målade vi om här inne, från två gröna kulörer till latte och vitt och det lyfte rummet direkt och känns mycket fräschare.
Idag får ni bara se den sidan som har stylats om, den andra sidan ser ut som "kom och hjälp mig att dö...", leriga gummistövlar, kassar med kläder som skall hitta till tippen och fortfarande oputsade fönster.
Hur det än är så måste man ju har en slit och släng hörna, funderar på hur jag skall lyckas gömma dom leriga gummistövlarna som trots allt används dagligen (iallafall i detta skitvädret..).
Klurar vidare på detta....

Välkomna in i vår "nya" farstu....










Hmm.., skulle gärna dukat upp denna festliga måltid i farstun men eftersom där varken är värme eller elektricitet så fick vi hålla i köket och smaska på vår härliga belöning för hårt arbete..., en ljuvlig räkmacka med en gó kall öl till sitter aldrig fel!
Fortsättning följer....
Ha en underbar vecka allesammen
Kram Marianne









9 kommentarer:

  1. Hej Marianne!
    Jaa, där kan man verkligen dröja sej kvar ett bra tag- jättemysigt!!!!
    Precis sånt som ger extra stämning, detaljer från naturen och ljus.
    Och räkmackan satt nog som ett smäck efteråt kan jag tro;)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne!
    Det ser så jätte mysigt ut,vilka fina kransar du har gjort.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. ååå så fina det har blivit riktigt mysigt,där skulle man villa vara hela tiden...ha en skön vecka..kram carro

    SvaraRadera
  4. Förstår att du stannar till i farstun, mycket fint..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Hej & tack för att du ville besöka min blogg. Kul med nya besökare. Ha en trevlig kväll .Kram

    SvaraRadera
  6. Härlig farstu du fått till !!!
    Du är så otroligt duktig på att pynta och få fint!
    Och vad många trevliga inlägg du lagt in!
    Själv har jag mest grejsat i butiken. Kul kul!
    Får pyssla och pynta i mängder =)
    (ja, du vet ju hur det är !! )

    Nä, nu ska jag mysa i soffan med en kopp te och delar av dagens (lunchens) pepparkaksbak.
    Sköt om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Å vad fint! Nu måste jag sova.. God natt!

    SvaraRadera
  8. Hej Marianne.
    Så fint det ser ut i er hall,men det där `kom och hjälp mej att dö´,tycker jag låter som en helt vanlig hall,emellanåt:)
    Gillar ditt julpyntade kök.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hallen blev jättebra! Jag kan förstå att du vill sitta där och bara njuta. Men det kan bli lite svårt, i trängsta laget.
    Kram mor

    SvaraRadera