måndag 23 februari 2009

Vart tog hon vägen....?

En del av er har säkert ställt sig den frågan..., vart tog Marianne vägen?
Hon som var så flitig med att skämma bort oss med nya inlägg varje dag tidigare.....

Ja ni..., mina vänner, så här är det!

I lördags fick jag nycklarna till mitt nya "projekt" och ni kommer att få ett litet smakprov i dag men jag lovar att när tiden räcker till så skall jag bombadera er med nya bilder.
Det kommer att bli mycket "Före & Efter" bilder då där är en hel del att fixa i denna lägenhet.

Nu undrar ni kanske om jag har gått isär med gubben min och nja..., vi kallar oss nuförtiden för "särbor" men vi kommer att ha detta projektet som ett gemensamt då vi kommer att inreda det för oss alla fyra i familjen.

Vi har länge pratat om att flytta in till samhället ( Ed centrum) men det känns som ett lotteri och bara sälja huset på landet och flytta in i en lägenhet bland buller och bong så vi tyckte att detta var ett bra sätt att prova på hur det är att bo i vimmlet!
Så länge ekonomin tillåter oss att ha dubbla boende så gör vi det, i alla fall tills vi bestämt oss för var vi trivs bäst.

Barnen kommer säkert att älska det, närheten till alla kompisar, friheten att kunna bjuda hem vänner utan flera dagars planering och slippa tjata på oss om stjuts in till Ed.
Ja.., vi testar och ser om det vill sig.....
Denna bilden visar då jag står i trapphuset och fotar in genom "ytterdörren" till lägenheten, tycker själv att det känns som att gå in i en veranda nästan..., charmigt!
Har nog aldrig sett en sådan entre till en lägenhet förr....
Vi ses snart igen men nu vet ni varför jag är frånvarande ett tag men jag skall försöka och få in lite nytt så fort det bjuds på ledig tid...
Ta väl hand om er
Kram Marianne

6 kommentarer:

  1. Det ser ut som en helt fantastisk lägenhet! Är det alltså en glasad ytterdörr? Coolt! Tapeter och färger ser också jättefint ut, vad spännande! Då får du lite närmre till butiken med.

    Kram och lycka till!!

    SvaraRadera
  2. :-( Synd att du inte vann denna gång! :-( MEN ev nästa då kanske ? Eller hur. Hoppas bakelsen smakade bra. Ha en bra dag kram Christa

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul för dig med ett nytt projekt! Lägenheten verkar toppen mysig, ha det så bra kram Eva.

    SvaraRadera
  4. Oh, vad spännande:) Blir vi "grannar" nu då?
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  5. Kul:) Jeg kommer gärna på en kopp....
    Nå er jeg så nyfiken att jeg snart spricker. Er det stor lägenhet? Den ser riktig mysig ut med den hallen i alle fall.
    Arbeta deg inte sönder nu bara. Denna veckan kommer jeg innom butiken, det er säkert. Jeg måste ha lite nytt. Har det kommet nye varer i det senaste? Nu blev det många frågor igen.. sorry:)
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Åh! Vad spännande!
    Ska bli kul sen när det kommer före- och efter-bilder!!
    Skönt att kunna prova på att bo så här, så ni vet att ni gör rätt sen om ni säljer huset!
    Lycka till!!

    SvaraRadera