onsdag 4 november 2009

Försök till en lugn dag.....

Hej allesammen!
Idag har jag försökt att "bara vara" trots all stress som fortfarande surrar i mitt sprängfyllda huvud.
Lyckades behålla en ganska så lugn och skön känsla till den jä_la mobilen började att fullkomligt terrorisera mig!!!!
Varför..., varför måste vi ALLTID vara tillgängliga?
Jag kan inte påstå att jag är en flitig mobil användare åt något håll, ringer inte med den och helst av allt vill jag inte att det ringer i fanskapet i heller!
Usch vad jag låter negativ men ibland önskar jag att den aldrig uppfanns, den stressar nog upp fler än mig kan jag tänka?!?

Men jag är nöjd med min dag idag, lite städ och lite bak och en massa ljus tända hela dagen.., idag har varit en grå dag och vad förhöjer inte stämningen bättre om levande ljus.
Lite myspys bilder ifrån köket.....

Gillar luffarslöjd och hade turen att fynda en del på en julmarknad förra året och nu förgyller fynden spiskåpan....
Glá för mina nya lampor i sovrummet, gillar den enkla men kraftiga foten.

Mmmm..., jag tycker dom é snygga!!!
En kik in i köket där det precis påbörjats lite bullbak.....

ÄLSKAR clementiner.., hela familjen käkar clementiner på höjden och bredden!!!
Smygtitt på degen som jäser och snart skall bli till smarriga......

bullar!!!
Nu är snart hela familjeskaran himma och det bjuds på Tacos idag, barnen gillar det!!!
Ikväll bär det av till Uddevalla, vi skall se Jannes bror spela ihop med Dan Reed..., kommer ni ihåg Dan Reed och några utav hans hits ifrån 80-talet "Get to you" och "Rainbow child".
Jannes bror spelar bas i bandet och det skall bli en härlig nostalgikväll på en gó pub!!!
Ha en underbar kväll och hoppas inte jag lyckades påverka er med mitt kinkiga humör..., skönt att gnälla ibland bara....
Kram på er alla






3 kommentarer:

  1. Håller med, mobiler ska nyttjas i rätt tid...inte utnyttjas.
    Sååå härliga bilder du bjuder på, blir ju bara så sugen på att åka hem och tända ljus och känna bulldoft! :o)
    Ha det nu så himla härligt på puben,
    kram lydia

    SvaraRadera
  2. Ja, varför ska man vara tillgänglig jämt?!
    Jag lägger bort den ibland för att jag VILL, men oj, ibland blir det högljudda protester i omgivningen... *suck*
    Tycker man har rätt (och även skyldighet mot sig själv!) att stänga av ibland med !!!

    Nope, nåt dåligt inflytande hade du inte med ditt inlägg. Snarare tvärtom med tända ljus och nybakta bullar! *härligt*

    Ha det gott!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Så härligt för dej att bara vara nu. Tänk vad du ska få tid till bullbak o pyssel i år. Det unnar jag dej verkligen!
    Klart du ska sno min pysselidé om du vill, det är ju det fina med bloggandet att man delar med sej av sina idéer, jag blir bara glad att du tycker dom var fina!
    Japp, nog minns jag Dan Reed- vad kul!
    Ha så roligt! Kram Cilla

    SvaraRadera