söndag 15 november 2009

En skön söndag.....

Ja ni, mina vänner!
Igår var ju mina planer att åka iväg på auktion där jag utsett massvis med góbitar jag ville ha med mig hem.
Men det blev inte som jag hade tänk.., lilltjejen här hemma har ont i halsen och låter som en hel karl när hon hostar men idag är hon iallafall feberfri och jag tror hon börjar hämta sig bra.
Så fort någon i närheten börjar ta ton i form av hosta så spökar den här jäkla svininfluensan i huvudet på en och det var mina tankar när det gällde Julie men nu kan jag andas ut.
Hon har fått genomgå en vanlig, hederlig höstförkylning bara.., tack och lov!!!

Först var jag en aning tjurig på morgonen för att jag inte kom iväg men jag samlade mig ganska så snabbt igen och tog tag i saker här hemma som egentligen är så mycket viktigare.., just nu!
Vi håller ju på att göra fint i vår källare och jag tror Janne blev glad och lättad över att jag stannade hemma och hjälpte honom istället..., så vi målade tills vi blev gröna i huvudet.
Det börjar bli fint.., jättefint!!!

Vad fasiken, det är ju bara materiella ting jag har gått miste om och det kan man väl överleva.., eller hur?!?!?
Hmm..., vem är det jag försöker övertyga, er eller mig själv?

Kompenserar det med att ta en tur till Lena idag ute på Mellbyns allehanda, hon har alltid något myspys man kan få med sig hem, tur att vi har hennes loppis så nära!!!



Nya blomsterlådor som letar efter en plats att fördriva några år på..., köpte dom till butiken för några år sedan men dom kom aldrig upp så då var det väl meningen att dom skulle få komma hem!!!
Ha en skön söndag.., för det skall jag ha!!!!
Kram kram



3 kommentarer:

  1. Hehe, så blir det ofta när jag bestämt mig för att åka på någon loppis...hinder ivägen! :o)
    Härlig äppelhållare! :o)
    Kramar Lydia

    SvaraRadera
  2. Ja, bara materiella ting! Och det var väl inte rätt tid för dem att komma in i ditt liv, helt enkelt!
    Skönt att bli färdig i källaren först, gissar jag på. Spännande med resultatet där nere!!

    Fint pynt du visar utifrån!
    Jag skulle vilja pynta lite mer här ute, men har inte tagit mig den tiden än. Och idag ska vi iväg på kalas. Alltid är det något...

    Imorgon, måndag har jag hela dagen till förfogande och kommer nog spendera en hel del tid på Blomrum/Pysselrum. =)
    På tisdag ska jag jobba med städ på förmiddagen. Onsdagen är jag ledig igen och torsdag ska jag städag (i Ed) några timmar på förmiddagen.
    Du kan väl ringa till Helena före, och vill du ha mitt mobilnummer så kan hon ge det!

    Ha det jättebra så hoppas jag vi ses till veckan !!!!
    Ser jag fram emot!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera