fredag 13 november 2009

En kär gammal vän på besök...

En efterlängtad kär vän har varit på snabbvisit idag..., SOLEN!!!!
Skulle precis till och gå ut i trädgården då jag möttes av en upplyst farstu.., glädjen blev enorm och jag rusar ut för att få den góa värmen i mitt bleka ansikte!!!
Men ack nej.., solen värmer inte längre men den gav mig ändå en kick och givetvis var jag tvungen att föreviga detta ögonblick med min kamera.., jag agerade som om vi aldrig skulle mötas igen.., knasbolle!

Jag och kameran hade djupa samtal under dessa minuterna som solen var framme, ni vet när man blir så exalterad så man går och ler och mummlar glädjeremsor helt för sig själv.., härligt!
Lilla Stumpan (vår kisse...) kom oxå igång på solen och vi lekte kurragömma ett tag.., hihihi, hon är så rolig med det för hon går verkligen in för det.
Gömmer sig gärna bakom en gren som är drygt 2 cm tjock och med inställningen att..., ingen ser mig!!!

Doften jag njuter av här hemma just nu är obeskrivlig.., i ugnen står pepparkakslimpan och gräddas på högtryck och det doftar pepparkakor, nygräddat bröd.., gudomligt!
Ikväll så njuter vi på nybakt med massvis med smör och en gó ädelost..., lite julmust vore toppen till.
Får bli en snabbtur till butiken....

Bjuder er, mina vänner på lite "solbilder"och hoppas att ni oxå har haft en skön och solig dag hos er!


Just det..., farstun är nyligen ommålad och nu har jag äran att få pynta upp den lagom till jul.
Fyra helt tomma fönster att bita tag i.., lovely!



Ha en underbar fredag och ta väl hand om er.
Massvis med kramar ifrån..., mig!!





7 kommentarer:

  1. Ja visst var det härligt att vakna upp till solsken!! Men under dagen har det utveklat sig till att bli snöfall... hmmm... Ja ja man får ta det som det kommer! Och glädjas åt att det är fredag och en helt ledig helg ligger framför mig! :D

    Kram! Ellinor på Gillberg

    SvaraRadera
  2. Åh det är så härligt när solen skiner. Och då är det ju bäst att passa på att fota. Superfint ser det ut att vara och kissen på bilden påminner så mycket om min Matrix :) Han är i katthimlen sen i somras men jag tänker ofta på min lilla Mataspatas.

    Kramkram/Sara
    http://katterochpasta.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Hej hej!!
    Ååå så härliga bilder!!
    Ja solen är en vän som inte visar sig så ofta längre..
    Så fint ni har det i farstun!
    Ha en toppen helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder!
    Farstun har precis lika färger som mor och fars inglasade altan. Så roligt att få pynta alla fönster.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Här har det varierat mellan att vara grått och becksvart - ingen sol alls tyvärr... suck!!
    VIlken mysig farstu ni har, gillar särskilt arrangemanget i fatet!

    SvaraRadera
  6. Härlig lek du haft med lilla (nå...rätt stora egentligen!;-)...) vännen!;-)
    Solen tittade fram här igår... mindre idag... mest regn... Men jag är glad så länge det är det - och inte snö - i alla fall!;-)
    Nä- jag är inte skånska.... men jag bor ju i Skåne.... sen över trettio år tillbaka. Så snöhatet beror väl på att man acklimatiserat sig?!;-)

    SvaraRadera
  7. Mycket kul att se här hos er.
    Gillar ert bloggnamn passar mig väldigt bra.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera