lördag 8 maj 2010

Den 15:e Maj.....

så bär det iväg till Möbelstallet i Dalskog som kommer att ha NYINVIGNING av butiken och jag kan med hela hjärtat rekommendera er alla att ta en tur dit på lördag:)

För cirka två veckor sedan så var jag och hälsade på underbara Helena som är ägare av Möbelstallet och fick äran att "böka" runt i hennes alldeles speciella butik där det säljs både NYTT & GAMMALT.

Jag njöt i fulla drag av att få gå och klämma och känna på alla hennes smakfulla och väl valda varor och ni kan tro att "habegäret" lätt tog över:)
På lördag kommer butiken som redan funnits i några år att NYINVIGAS och dagen till ära kommer Helena att locka oss köpglada kunder med härliga erbjudande så ni får inte missa denna helgen alla vänner, ta er en skön tur till Dalskog.

Möbelstallet ligger helt fantastiskt vackert omringat med bäcken som porlar och grönskan är storslagen.....
I gamla stallet som renoverats smakfullt från golv till tak hittar du den mysiga butiken......

Redan när du kliver ur bilen så möts du av Helenas härliga husdjur, glada hönor som stolt spatserar runt och håller koll på omgivningarna.

Alldeles i närheten av butiken kan du njuta av ljudet ifrån den kraftfulla bäcken som är lika vacker som en tavla.....

Väl inne i butiken möts man av smakfull inredning i form av möbler med härlig historia och inredningsdetaljer som är sköna att vila ögonen på.....

Stallet som är renoverat med varsam hand gör att sakerna kommer helt till sin rätt......

Porslin, glas, tavlor, möbler, ljus och massvis med sådant som vi lite "inredningsgalningar" bara älskar hittar du här......


Möblerna är väl omhändertagna av Helena själv, hon renoverar och ser till att våra gamla och gedigna möbler lever vidare.....

Personligen bara ÄLSKAR jag denna utdragbara barnsängen, "vill ha" begäret ligger på topp när jag ser den!!!

Mina vänner, nu på lördag hoppas jag träffa er hos Helena på Möbelstallet då jag kommer vara där och njuta i några timmar bland allt det vackra.
NYINVIGNING
Lörd 15 Maj Söndag 16 Maj
Öppettider 10.00-16.00
Helena önskar nya som gamla kunder VÄLKOMNA!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig o familjen. Jag törs knappt skriva till dig för jag ska ju sova så här dags på dygnet! Fniss....Jag vet att det är vansinnigt att blogga på natten när man ska sova. Men idag jobbar Fredric natt och Wilma "skruttan" sover över hos favoritmoster i örebro. Så det är bara jag o vovven hemma, han snarkar och jag vaktar huset. Fniss! Vilken fin o härlig butik du tipsar om, det ser jättemysigt ut, bodde jag bara närmre så skulle jag komma på stört....Nu ska jag försöka sova! Natti, Natti,,,Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Såna ställen gillar jag, ser ut och finnas mycket fina saker. Miljön är ett stort plus, åker mycket hellre ut på bygden än till stan. Ska komma ihåg detta ställe när vi är neröver.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Ser ut som et sted jeg fort kunne tilbragt en søndag...

    SvaraRadera
  4. Hej... Ooo.. bara fina saker där ser jag.. Trähästen där skulle jag Hemskt gärna vilja ha.. Kan man ordna det på nått vis.. hihi.. Fasen att det ligger på tok för långt bort..

    Är så härligt att´mötas av husdjur.. hönor särskilt.. hihi..

    Kram på dig!!

    Mia

    SvaraRadera
  5. Härlig butik måste jag säga. Lite långt för mig.
    Dessutom skall jag ha stor fest den dagen.
    Där du ockås är bjuden(kommer på bloggen)
    men du har ju lika långt till mig som jag har till dig.. hi hi.
    Vi ses säkert någon gång i tiden fram.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Verkar jättemysigt! Vilken toppenkompis du är som gör så fin reklam, ha det bra! Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Hej svejs,
    Jöss vad mycket fint hon verkar ha. Gick in på kartan för att se vart det ligger men Mellerus är alldeles för långt när man bor i Nynäshamn, skratt. Men kan du tänka dig att jag bodde i Mellewrud, eller rättare sagt, Kroppefjälls fritids center, men det har jag kanske redan berättat....???haha. Hur har du haft det?? Länge sen vi hördes av. Hoppas allt e väl och att veckan blir bra. Här rullar det bara på. Har fått jobb inom restaurering av gamla möbler vilket e kanon då jag e i görningen att öppna eget inom detta. Sköt om dig tjejen.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  8. Tänk att kunna få gå omkring ibland dessa ljuvliga saker!:)
    Tyvärr bor man alldeles för långt ifrån....
    Men jag får titta på dina härliga bilder, som du visar.....SÅ fina!:)
    Tack för titten i din härliga blogg!:)
    Kram Cia:)

    SvaraRadera