lördag 27 mars 2010

Ole....

Dole....
Doff.....

Alla är lika vackra, svårt att välja bort någon utav dessa skönheter.
I tisdags gjorde jag mitt första penseé köp och hur enkelt är det att välja färg.., alla har ju sin charm om den så är orange, gul eller blå???
Nu är det vår i farstun i alla fall, snön täcker allt det gröna där ute fortfarande men för varje dag kan vi nu se att det smälter bort.., skönt!
Japp.., vi släcker också ner allt i huset i kväll, gör ni?
Ha en fortsatt skön helg alla vänner.
Kram


20 kommentarer:

  1. så skjønne de var!! Jeg er alene hjemme ikveld så jeg må bare manne meg opp til å tørre å slukke alle lys, hihi men kanksje om jeg tørr. Ønsker deg ei videre fin helg. God klem fra Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen! Jaa visst har vi släckt! Bara dator o tv på förutom massor av ljus, mysigt!
    Vad fina dina ole, dole, doff är! Vårkänsla!
    Vet du att hos oss vräker snön ner, det är hur vintrigt som helst! Jag blir tokig snart! Kan inte tänka annat än VÅÅÅÅÅR!!!!!
    Ha en mysig kväll i mörkret!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Hej på dig min vän.
    Så fint du har gjort.
    Helt i min stil detta kommer jag nog att ta efter nästa påsk.
    STor påsk kram till dig
    Annika

    SvaraRadera
  4. Oj, var det idag...hm jag får lov att ta igen det resten av året. Men så fina blomsterarr. du har fixat! Ha en underbar helg! Kram Eva.

    SvaraRadera
  5. Kanonfina blommor du har shoppat, nu vill man bara ha vååår!!:-) Här skäms vi för vi glömde tyvärr släcka ner ikväll!!:-(

    Hoppas allt är bra!:-)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. God morgon!
    Här släcktes det ner.
    Var en ganska häftig känsla när jag stod i köket och såg hur grannarna en efter en släckte.
    Så jag satt med tända ljus och pratade i telefonen=))
    Vårblommor så fina!
    Ger en känsla av att våren är på gång.
    Regnet faller här så snön drar sig tillbaka.
    Det tackar jag inte nej till!

    Ha en skön söndag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Hej! Jaa då.. VI släckte ner. Men såå många andra på vår gata gjorde det inte.. lite synd..
    Så fint du pimpat till dina blommor! Ska med ta tag i mina idag..

    Ha en skön dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Det var väldans fint och lätt att efterlikna. Ska strax åka till det stora köpcentrat med sonhustrun, IKEA, kanske kan vi ta en liten tur in i någon blomstershop.
    Vi var hos sonen och jobbade i huset så det var ingen av oss som tänkte på det. Då vi komhem på vår gata var det väldigt mörkt konstaterade vi och då var det endast en kvart kvar och vårt hus stod i mörker för allt var otänt!
    Kram på dej!
    annika

    SvaraRadera
  9. Fint med blommor som piggar upp! Vi släckte inte ner igår kväll, dålig stil av oss. Vi prioriterade målning istället.

    ...och inte släckte kommunen eller grannarna ner heller:(

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig. Och att Jannes födelsedag blev bra också. Hittade du massa fynd på auktionen som du var på? Det lät väldigt trevligt, jag ser fram emot gårdsauktionerna här i sommar. Så fint du gjort med penseerna, riktigt vårigt! Inte sjutton släckte vi ner igår det lös i hela huset, för jag glömde bort det totalt....Fniss, slarvig som jag är! Önskar dig en skööön söndag o En bra start på påskveckan! Många Vårkramar till dig från mig./ Therese

    SvaraRadera
  11. Hej på dig goa vännen!!
    Tack för dina rara rader!!
    Hoppas du har det bra!
    Så söta penseér!Man får riktiga vårkänslor av att se dina fina krukor!!
    Här har varit fullt upp..så bloggen hinner jag inte riktigt med just nu..
    Jag mår bra men är lite små trött :)
    Vi har flyttat i helgen.
    Så vi har bott i ett lådkaos ett tag på förra stället!
    Flytten gick bra.Lite skönt att vara gravid och slippa undan att bära,hihi..
    Det var bara karlar som bar och när de satte igång så åkte jag till ikea ;)
    Sen när jag kom tillbaka så var det mesta flyttat!
    Idag har jag packat upp en massa saker i köket.
    Vi har lite saker kvar på gamla stället och så har vi städningen kvar där,phu!
    Men vi kommer nog att trivas jättebra i vårt nya hem.
    Ta hand om dig och ha en fin vecka!
    Många kramar till dig tills vi hörs igen!!

    SvaraRadera
  12. Hejhej!

    Åhh sååå söta de små gulliga penseerna är.
    Gulligt i de fina krukorna. Vårens blommor är ljuvliga och man känner stor glädje.

    Ha det fint
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Hej Marianne,
    Självklart blev det en mörk och lugn stund. Tände fotogen lampor och åt vindruvor, skratt. Myyys!! Jag ville så berätta att jag hittade en sån där mjölkkanna. En liten härlig gul med grön kant. Men kan du tänka dig att hon tog 200 kr för den. Ajjjj. Lite väl men jag har ju haft sån otur och kunde inte hålla mig. Men en större är jag allt ute efter ännu så om du hittar eller får in nån så vet du att jag är intreserad fortfarande. Bra val i blommorna. Det spelar inte sån stor roll vad det blir för de e ju alla sååå vackra. Har du sett vilket väder idag. Jag har ställt upp alla dörrar och tar en riktig genom vädring. Sååå skönar fläktar :))) Hoppas du mår bra och njuter i solen.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  14. Hej Marianne!
    Hoppas allt är bra med dig!
    Här är det rätt mycket snö också, har faktiskt hjälpt våren lite i dag med att skotta bort den sista snön på altan!
    Fina blommor höru du, så fint!
    Kram från mig
    Anna

    SvaraRadera
  15. Väldigt fint med fjädrarna, tack för idéen! :-)

    SvaraRadera
  16. Kikar bara in för att önska dej en riktigt fin påsk!!! Vem vet, vi kanske stöter på varann där i fjällvärlden:)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  17. Hej! Vad fint det var med "halm" runt penséerna! Köpte lite själv idag- ja det är svårt att välja färg! (i-landsproblem..)
    Ha en riktigt GLAD PÅSK!!

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  19. Hej Sötis!!

    Hoppas allt är bra!
    Ja det gör du rätt i som pausar lite i bestyren med en kaffepaus!
    På tal om kaffe så har jag inte druckit det sen december :)
    Jag mår illa av lukten..
    Undrar om jag någonsin kommer att dricka det..
    Så nu är det te som gäller :)
    Ta hand om dig och ha en mysig påskhelg du också!
    Stora kramar Anna

    P.s fick göra ett nytt inlägg för det blev knas med det andra d.s.

    SvaraRadera