söndag 14 mars 2010

En heldag....

med härliga, góa och glada ungar blev det igår!

Lilltjejen på sin allra första fotbollscup och ni kan tro att hon hade fjärilar i magen (även om hon själv sa att.., näää, jag är inte alls nervös) så kunde vi andra se hur tankarna for i huvudet på tösabiten!!!
Men det gick bra, hon hade kul och träffade hur många kamrater som helst, gamla som nya och även om fyra av fem matcher slutade med 0:or så var dom minsann lika glada för det:)
En härlig dag från morgon till kväll och jag var minst lika trött som Julie när vi kom hem.


Över till något helt annat...

Fyndade trätulpaner förra veckan för en femma styck men dom var väldigt färgglada vid inköpet, lila, rosa och knallblå så en forvandling fick det bli.
Japp, ni gissade rätt.., dom blev vita!

Tänk vad härligt, 9 tulpaner för 45 kronor och jag har dom LIVET UT!!!!!!
Och jag hade tänkt leva LÄNGE så dom får stå där i sin tjusiga bringare i många år:))))



Mormorsblommor i köksfönstret får göra tulpanerna sällskap, jag har lärt mig tycka mer och mer om denna blomman.
Det är ju ganska så söt......

Igår så lämnade Anna (som jag skrev om i mitt förra inlägg) sin familj för alltid och det kändes jäkligt tungt att läsa hennes mans hälsning till alla i bloggvärlden och sin underbara hälsning till sin fru.
Det som hänt Anna har fått mig att prioritera om en del och jag hoppas att det kommer kännas mer och mer naturligt att leva efter mina nya mål.
Som Anna själv skrev....
Morgondagen är ett oskrivet blad för alla.....
Hoppas ni får en underbar söndag mina härliga bloggvänner och så ses vi snart igen.
Idag blir det minsann loppisrunda för mig och lilltjejen, det var längesedan:)
Kram





23 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det var en nervös liten tjej=))

    Fasiken så praktiskt med trätulpaner!
    Och vita dessutom...
    Då kan man ha dom hur länge som helst.

    Jag har följt Annas blogg ganska länge och beskedet i går var så sorgligt men även så fyllt av kärlek och verklighet.
    Har en nära anhörig som går igenom cellgiftsbehandling just nu.
    Och det är en ständig påminnelse om livets skörhet men också om vilken gåva det är.

    Hoppas att du får en underbar dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. När jag ser dina vita fina tulpaner ångrar jag så att jag slängde mina blåa för något år sedan, inte en tanke på att de kunde bli så fantastiskt fina.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så roligt att din tjej spelar fotboll, sonen här höll ju på med hockey till i vintras då han bröt nyckelbenet. Men det är många roliga cuper och matcher man sett. Snyggt med tulpanerna, dom har du låång glädje av. Ska gå in på bloggen och läsa om Anna, kommer och bli lessamt.
    Ha en fin söndag vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Förstår at det var stort och nervöst för lilltjejen din!! Man vet ju själv hur der var när man var liten...

    Och evighetstulpanerna var bedårande vackra vännen!!:-)
    Ha en fin dag i solen!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Hei Marianne!!
    Det var vondt å lese om Anna....liver er ikke for amatører:-(

    Herlig med fotballcup, her apiller guttene fotball og det er bare SÅ gøy og sosialt å være med på. Ønsker deg en herlig søndag ,håper du viser oss om du finner noen gode loppisfunn!!
    klemmer

    SvaraRadera
  6. Kul att du har en liten fotbollstjej. Har själv spelat fotboll under hela min uppväxt. Många innomhuscuper blev det och lika spännande varje gång.

    ...men på min tid var den medhavda matsäcken viktigare än själva matchspelet. Där satt vi alla tjejer i det trånga och svettluktande omklädningsrummet och jämförde och byte varandras mat, min favo var kall hemgjord pizza:=) Undrar hur det funkar nu förtiden, är det korv från cafeterian som gäller eller?

    SvaraRadera
  7. Visst är det så..man får tänka om ibland.
    Min man höll på att gå bort för några år sedan och det var en pers...


    Vilka underbara tulpaner... fina de blev när du målade dem. Nu skall jag gå på jakt efter sådana för 5:- Du kunde ju köpt och haft på bloppisen??? Du kunde tagit 10:- där.
    Ha en skön söndag
    Jag skall ut och plantera penser.
    Fast det snöar här...
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Härligt med lilltösen i fotbollslaget! HAr som Mormor varit på alla möjliga sorters sport. I den åldern bör man ju få prova på. Den äldsta tjejen 17år, har lagt lagsporterna på hyllan o nu är det karate som kvarstår. 16åringen har fastnat för handboll, men rycker in som reserv i Vollyboll bl.a så där är det nog bollandet som ligger kvar.2 killar har vi men de har släppt "alla" .19år har ju fått flick.intr o då är det ju nog m skola o dé .. 14 åringen har scatebord som sitt stora.
    Men visst är det härligt att följa dem
    Njut lilla mamma, de blir såå fort vuxna..
    Tack för tipset om tulipanerna.Tror jag har kvar ngr i en gömma!!
    Stor kram Ninne

    SvaraRadera
  9. Underbart att se de små spela, jag njöt av att se min son när han började!! Nu är han snart 11 år och har tyvärr lagt av. Så synd tycker jag , men de måste ju välja själva....

    Lycka till med loppandet;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Smart med tulpanerna! Såna ser man ju på loppisar då och då, men jag har inte insett deras potential. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  11. Så fint. Jag hade trätulpaner för flera år sedan. Det var ett tag sedan jag såg sådana.:-) Stina

    SvaraRadera
  12. Så tungt, att lämna man och barn så ung ... jag miste min mamma och pappa för tidigt men dock äldre än Anna.
    Men, det gäller att försöka leva enligt "gör det bästa av ditt liv varje dag!
    Skall ha din loppisblogg så jag kan titta in ofta där med!
    :)

    SvaraRadera
  13. Hej Marianne!

    Visst får man perspektiv på sin tillvaro... när man läser om Anna. Så gripande och sorgligt. Tårarna sprutade i fredags när jag läste om det som hänt. Det gäller att uppskatta vardagen och livet!

    Blev lite nostalgisk när jag såg bilderna från din dotters första fotbollscup och mindes min egen. Vi åkte på storstryk men fick ändå medalj och diplom och var överlyckliga när vi åkte hem. Förstår att det måste ha varit en sann upplevelse för lilltösen.

    Dina tulpaner blev så fina!

    Önskar dig en skön vecka!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  14. Hejhej Marianne!

    Titta in på min blogg idag så hittar du dina saltbyttor

    Ha det fint
    KramKram
    Lotta

    SvaraRadera
  15. Det är ju lysande att ha evighetstulpaner!!!!
    Har också följt Anna, så ledsamt.....
    Önskar dig en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Heej!! Vilka härliga evighetsblommor du köpt!
    Ja, så är det.. Ett blankt blad varje dag som ska fyllas i.. Tänker på Anna och hennes familj mycket..

    Kraam Mia

    SvaraRadera
  17. Så goa de ser ut tjejerna! Roligt att de varnöjda...
    Tänk att trätulpaner kunde bli så fina... Det hade jag inte en tanke på!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  18. Tänk om man hade lika lätt för att få vänner nu som vuxen som när man var liten. Det är så rackarns krångligt nu...

    Min mamma dog i cancer, likaså min mormor. Nu är min moster också sjuk. Det är en fruktansvärd sjukdom, men ändå. Nu tänker vi att det måste gå bra för min moster, någon gång ska det ju gå bra. Och framtiden är ett oskrivet blad!

    SvaraRadera
  19. Vad fina dom vart i vitt! Härlig blogg du har. Hit kommer jag att komma tillbaka
    //camilla

    SvaraRadera
  20. Hej mina Goa bloggvän! Hoppas allt är bra med dig. Vilken mysig helg du har haft. Man blir så glad när man ser ett gäng ungar som har roliga aktiviteter för sig! Dina trätulpaner blev ju kanonfina, vilken bra ide! Du kan du....Och visst kan det vara fint med en vit St.Paula alltid! Det har ju kommit en ny sort i rosa o vitt som ser ut som små skira rosknoppar som ska vara en slags St.Paula. Idag har jag varit till frizzan och blivit lite ompysslad, det blev lite ny färg för jag såg ut som en grå mus....Fniss! Inte roligt när man börjar bli gammal o grå! Önskar dig en fortsatt bra vecka min vän! Massor av Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  21. Så sorgligt det är att behöva avsluta sitt liv i förtid...vad nu ens tid är egentligen...

    Kan tänka mig att din dotter var nervös, har själv varit en aktiv fotbollsspelare i mina yngre dagar :)

    Livslånga tulpaner låter som en mkt bra idé, hälften av mina blommor här hemma är fake. Tar annars bara ihjäl dem så det är väl lika bra. Och billigt! :)

    Kram.

    SvaraRadera
  22. Härligt!
    Du inspirerar verkligen till pyssel.
    KramiZ

    SvaraRadera