torsdag 7 januari 2010

Börjar med det roliga....

som har hänt i dagarna!!!

Hej alla godingar där ute i kylan.., eller nja, jag hoppas ni har möjlighet att vara inne i era goá uppvärmda stugor:)

Igår var jag med min vän Lena (Loppis Lena som jag nämnt om i måååånga av mina tidigare inlägg...) och hennes mycket tåliga man Anders i Norge, Halden och shoppade på rean.
Vi har inte så värst långt dit, cirka en timmes bilfärd.
En aningen krokig och backig väg så jag hade spypåsen redo i jackfickan men den behövdes aldrig då Anders körde som en gud.., tack för det Anders:)

Det var svinkallt så jag var glad att jag tog långkallingarna på mig men mestadels så höll vi oss inne i varuhus där det var varmt och gott.
Näää..., jag handlat inte så mycket till mig själv men det var väl inte meningen i heller, men ni vet ju hur man är.
Jag skulle kunna fylla bilen men mums ifrån butiken Yngvill´s Gaveri.., jisses vad med grejor!!!
Ibland när jag kommer in i en butik där det finns så våldsamt mycket fina saker så slutar det med att jag har en tunn, ynklig liten påse med varor med mig ut, det blir liksom för mycket av det goda.
Men..., jag är nöjd och glad för det jag fick med mig hem.

Hittade oxå två par jeans till Janne och det var bannimej 75 % rea på dom.., vilket flyt:)
Skidjacka till lilltjejen och skidbyxor till stortjejen, halva priset.., jo man tackar!!!
I övrigt hade vi en superduper härlig heldag från nio till nio, varav tio timmar i tomma affärer och vi kunde frossa i lugn och ro utan att armbåga oss fram.

Lite bilder på mina fynd.....

Dessa två tyghjärtan med ett litet zinkhjärta blev jag förälskad i och för 25 kronor är det ganska lätt att bli kär.....


Söta små silverkulor på pärlband, dom rackarna fick jag ge 11 kronor för..., billigt så man nästan skäms:):)
Härliga bokstäver i trä, 9 cm höga och passar ypperligt på lilla hyllan på dass och en tia styck kan man väl stå ut med:)

Och vet ni vad mina vänner.....
Idag har jag fått en AWARD av góa Therese med den vackra bloggen Huset vid ån..., tack snälla Therese, du har gjort att denna dagen känns så lätt och bekymmersfri:)
Nu tar vi den TRÅKIGA biten..., fy för attans vad man kan bli sur för lite ibland men det känns som jag har rätt till det!!!!
Kolla bilderna som kommer..., vad har hänt?????
Japp.., ni ser rätt!!!!
Färgen har lossnat och hur i hela fridens namn har det kunnat ske?
Härom kvällen så hörde både Janne och jag att det small till någonstans men vi kunde inte lokalisera varifrån men det fick vi ju reda på morgon därefter.
Det måste ha varit ifrån vår farstu ljuden kom ifrån för då upptäckte vi till vår förtvivlan att färgen hade lossnat på taklistorna.
Samma färg har använt till dörrposter och golvlistorna men dom är fortfarande okey.
Hmm.., varför bara taklistorna?
Har någon varit med om detta?
Får tillägga att vår farstu är inte uppvärmd och det fryser där ute så man får allt tänka på vad man ställer ut där:(
Julmusten hör inte hemma där ute när det är så kallt som vi har haft det nu och allra minst Jannes efterlängtade öl som han hämtat in stelfrösen:(...
Men.., det är bara att försöka se det positivt, då har vi något att göra på vårkvisten:)
Hoppas ni har haft det bra under Trettondags helgen och att ni alla har haft möjlighet till lite ledighet.
Tack för alla mysiga kommentarer ni lämnat hos mig, dom gör mig GLAD!!!!
Kram till er alla
Marianne
















16 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Men så trist, hur kunde det lossna så där?
    Å så söta hjärtan du köpt, jag älskar hjärtan!!!
    Önskar dig en bra dag!
    Kram i kylan till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. Mycket fina hjärtan:)Köpte du dom i Norge?.. jag vill oxå ha... Ohc FY va tråkigt med listerna:(.. men eftersom både du och Janne är så duktiga så fixar ni det hur lätt som helst till våren:).. kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej. Åh det låter som ni hade en lycklad tur till Norge. Vart exakt var det ni var, jag bor ju i Oslo, men har kommit på att de bästa butikerna ligger utanför oslo, kanske borde ta en tur till dit du var.

    Så fina saker du shoppat, visst e det kul nu när våren är på väg, när man får köpa nya fina saker som man kanske gått och suktat över under vintern.

    Så tråkigt det där med taklisterna, vi har ett liknande problem. Vi har inbyggda hyllor på hela undervåningen, och vid den här förbaskade kylan så lossnar kanterna och det spricker upp, inte så kul. Hoppas ni får ordning på det där nu. Ha en strålande dag. Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Något liknande hände mig när mina föräldrar hade sommarstuga också i den ouppvärmda delen.
    Vilka fina tyghjärtan och med ett zinkhjärta till, förstår att du blev kär.
    Ha det gott Marie!

    SvaraRadera
  5. Oj vad du har fyndat mycket! Hjärtana som du visar såg så goa ut och passade ljuvligt bra in där du hängt dem. Ljushållaren och spegeln var förresten också snygga!! Grattis till din award! Den är du värd! Tråkigt med lossnande färg och du är nog en av de få som i alla fall orkar se positivt på en sådan sak....bra så har vi något att göra till våren. Söta du! Ha det bra i vinterkylan. Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina saker du har köpt, men vad tråkigt med färgen.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Åh vad mycket fint du har fyndat!!:-)
    Och grattis till awarden oxå, alltid lika uppskattat *ler*.

    HA en fin dag, kramis Sofia

    SvaraRadera
  8. Vill bara säga att det gick så bra hos tandläkaren, hon var så duktig och det gick ganska fort. Inte en tår inte något krångel alls. Det känns så bra nu efteråt att hon fixade det.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilka fynd du har gjort och vilken härlig dag du har haft.
    Härligt att kunna åka till Norge vi kan åka till Damark men kursen är så dålig så för tiden är det lite tråkigt.
    Trist med färgen man blir liksom lite för....
    Ja du vet..
    Ha det så bra du kan
    Annika

    SvaraRadera
  10. Hej
    Nu blir jag nyfiken, hur kallt har ni haft, jag har hört att det ska ha varit kallt på rätt många platser i vårt land.
    I dag har vi haft 33 minus,sen 31 och det är inte trevligt.
    Jag såg att du frågade om dina lister, där färgen släppt.
    Jag är nästan till 100% säker på vad det beror på.
    Ni har säkert använt en plastfärg, en sån som man kan späda ut med vatten.
    Sen så sitter det en gammal färg under som troligen är en oljefärg, men inte då slipad före ni målade.
    Det går utmärkt att måla direkt på listerna utan att slipa om man använder en oljefärg igen.
    Problemet försvinner nog då.
    Men ni får förstås vänta till det är varmt, till våren.
    Lycka till.
    Du har också en trevlig blogg.
    Kul resa.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  11. Grattis till Awarden, den är du värd. Och det var söta hjärtan, glittriga kulor får man inte för många av heller. Men fy fabian, har färgen släppt!! Det är säkert den här dumma kylan som ställer till det. Här har det vänt lite idag, bara minus 13 nu.
    Ha en mysig kväll min vän
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Vad har ni använt för färg?

    Härliga hjärtan, förstår att du föll föll dem!

    SvaraRadera
  13. Låter som en riktig fyndresa!!
    Visst är det så mycket roligare att
    handla när det är billigt;o)
    Ha det gott!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Vad kul med shopping och helst när man kan fynda som du gjorde..

    Men vad tråkigt med listerna.. Märkligt..

    Kul att du vill vara med i min lilla tävling..

    Ha en bra kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Vilka fina fynd du gjort!
    Tråkigt med dina taklister. Samma sak hände med dörren till vår lekstuga som jag målade om, under vintern lossnade färgen. Min man sa att den var målad med oljefärg innan och jag målade på med vattenbaserad färg.

    Ha så bra i kylan!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  16. Vad mysigt med en Norgetur! Det var ljuvliga fynd du fick med dej hem!
    Såå trist med hallen!!! Jag kan inte tro annat än att ni målat färg som inte tål så kallt, kolla med butiken. Stackars er!! Retligt!
    Här i -30-gradiga kylan är det lätt att hålla sej inne vill jag lova. Fy 17 vad jag längtar till varmare breddgrader!!!
    Trevlig helg! Kram Cilla

    SvaraRadera