fredag 15 januari 2010

Blomsterhandelns....

tid är nu!

Vid denna tiden på året går det förhoppningvis riktigt bra för alla blomsterhandlare, alla frossar vi i nytt och fräscht.
När jag kikar runt hos er alla bloggare (inkluderat mig själv..) så finns det dock några favoriter som pryder våra hem och först på listan är väl ändå..., tulpaner.
Vi fullkomligt invaderar våra hem med dessa ljuvliga, krispiga skönheter och dom sprider glädje med alla dess underbara färger.

Vi behöver detta efter julen, släppa in ljuset och sätta en färgklick lite här och där med hjälp av växter.
För att inte chocka sinnena totalt så är detta väl en förberdelse för vad som komma skall nämligen..., våren!
Något jag själv hade tänkt satsa på i år är olivträd, jag tycker dom är så vackra och har man en himlans tur så kanske man lyckas få tag på ett träd som blommar.
Efter att ha rotat runt i mitt lilla bildarkiv så hittade jag minsann ett blommande olivträd och i kombination med betong är det en fröjd för ögat:)

Lite sköna bilder som jag lånat ifrån nätet och en del egna.., håll till godo mina blomsterälskande vänner......

För mig ligger olivträdet på plats nummer...., ett i år
men det får nog dela förstaplatsen med..., tulpanerna!!!

Och alla härliga hjärtan som florerar i bloggvärlden är ett måste, det är så roligt och få se alla skapelser och alla härliga ideér på hur dom kan se ut:)

Och så var det dom här rosorna.., det är väl ändå den blomma som symboliserar kärleken bäst!!!
Många av er har blivit rejält bortskämda med rosor nu i januari och dom pryder många hem.., härligt att se!
Så..., har ni inte hunnit att ta er till blomsterhandlaren så gör det ..., NUUUU!
Det börjar sina i hyllorna efter att vi blomstergalningar har norpat åt oss allt:)
Ge en liten gåva till dig själv (om inte någon annan skämmer bort dig förståss), det är du värd!!
Önskar er alla en underbar fredag och passa på att njuta av helgen.
Kram kram
Marianne



14 kommentarer:

  1. Ja, härligt härligt med lite vår i stugorna nu !!
    Själv ska jag till blomsteraffären strax och förhoppningsvis sälja massor med tulpaner!! =)

    Jag skulle ju kolla hur jag jobbade denna veckan och höra av mig, men det har varit så fullt upp, så jag har inte hört av mig :(
    Jag har städat alla förmiddagar. Bara idag som jag ska husera i butiken nu på morgonen.
    Nästa vecka har jag däremot möjlighet att ta en fika i butiken vilken dag som helst utom torsdag (då ska jag till Ed), bara jag vet i förväg vilken dag.

    Idag kikar solen fram här och det är sååå otroligt vackert !!!
    Ha en skön dag och finfin helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ljuvliga hjärtan måste jag säga det kändes nytt för mina ögon.
    50 tulpaner står i en spann på borde.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  3. Tack för blomsterfröjden!! Ha en jätteskön fredag!

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med vårblommor, jag kan faktiskt inte leva utan dem just denna månaden. Jag blir tokig av mörkret och kylan, trösten är blommor och Trädgårdsdrömmar! :o)
    Ha en fin helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Vilken härlig vårinspiration du bjuder oss på! Blommor ska man ha medans man lever! Tänk att en blomma kan säga mer än tusen ord....Jag njuter verkligen av blommor, men har väl lite "arbetsskada" sen jag drev min blomsteraffär!Vill jämnt titta på blommor....Fniss! Önskar dig en riktigt Trevlig o Skön helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  6. Men å så underbart vackar blomsterbilder du visar!!
    Kram o ha en trevlig helg med dina nära och kära.
    ninni

    SvaraRadera
  7. Tusen takk for hyggelig/trevlig komentar inne hos meg!
    Så flott et hjem du har, -og blogg
    Jeg kommer igjen
    Klem/Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har faktiskt just denna vecka fastnat för St Paulia! Slår vad om att den är nya It-blomman! Lägger upp lite bilder snart... har dne i sovrummet :)

    Tack för dina fina kommentarer, det värmer i hjärtat!

    Ha en riktigt skön helg!!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Tack för inspirationen!!
    Måste ta mig till blomsteraffären,
    snaaaaart;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Hej hej.
    Du har så rätt, man ska skämma bort sig själv, då mår man så bra. En vacker blomma, en liten ting från favorit butiken eller en bra tidning, det e livet det.

    Ha en underbar helg. Stor kram Camilla.

    SvaraRadera
  11. Åh vad fina bilder.. Blir sugen påatt inhandla blommor.. Får nog ta mig till blomsteraffären en dag men det får vänta till nästa vecka..

    Ha en bra eftermiddag och kväll nu..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Själv är jag faktiskt inte sådär jätteförtjust i tulpaner just. Jag vet, hur knäppt som helst! Däremot kämpar jag med mina olivträd, som inte alls vill vara med i matchen på samma sätt som ekplantorna. De har sådär fyra blad kvar nu - så du kanske har några tips på hur jag ska pigga upp dem och förhoppningsvis få liv i dem?

    Men så tråkigt med branden! Jag är livrädd att jag ska råka glömma ett levande ljus så jag dubbelkollar alltid innan jag går hemifrån...

    SvaraRadera
  13. Hej vännen och så många vackra bilder du bjuder på i dag! Jag älskar också Olivträd! Mina kängor är köpta på Sharpman en hästsportaffär här i närheten, men jag vet att Inter Sport har dem också i alla fall i en låg känga. Ha det gott! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  14. Härliga gröna sköna bilder, vårigt....längtar till att påta ute i jorden

    SvaraRadera