lördag 1 maj 2010

Med risk......

för att bli tjatig men nu lär det bli många inlägg om trädgården här hemma, det händer så mycket nytt i år och det är kul att visa er alla framsteg:)

Nu är snart alla perenner i form av småplantor och buskar nergrävda som inhandlades i förra veckan och kroppen börjar vänja sig vid alla hårda spadtag, tack och lov.
Det är bannimej hårt arbete att forma en trädgård:)
Idag tar vi släpet med oss till handelsträdgården och hämtar hem våra två Silverpäronträd som skall få en hedersplats i trädgården. Tycker dom är så vackra.....


Fick dåligt samvete över att alla mina vackra Höganäskrukor bara stod och dammades ner i garaget så en del utav dom har kommit fram nu och får se dagsljus.....

Lerkrukorna väntar på att fyllas med vackra sommarblommor........

Med tre tjejer i familjen så måste man ju bara ha en hjärtformad rabatt......

Om drygt två år hoppas vi att hjärtat är täckt med vita små blommor, Bergnarv har vi planterat.
Tålamod, tålamod.....


I väntan på att vår dröm har blivit uppfylld så har jag placerat ut en massa stolar här och var.., plats för vila!!!!
Japp, drömmen om en altan finns kvar och vem vet, i år kanske det blir av!!!!

Åååå..., mitt älskade gamla vinkrus som jag inhandlade på en auktion för 15 år sedan.
Jag gillar verkligen slitaget och den får vara som den är bara..., vacker och ståtlig!!!

Spindelnät och damm gör den extra tjusig...:)
Mina grå krukor hänger med ännu och klarat vintern bra trots sträng kyla.
Idag fyller svärfar år så det skall firas här i Dalsland.
Jannes bror med familj ifrån Stockholm kom och överraskade igår och stannar hela helgen.
På måndag far jag ner till Skåne och stannar till lördag och jag hoppas det bjuds på "försommar" när jag är där:)
Ha en underbar helg allesammen och så önskar jeg er en bra start på MAJ månad.., nu är vi ju där mina vänner.., månaden vi väntat LÄÄÄÄNGE på!!!!!
Kram


16 kommentarer:

  1. Ja, sköna Maj välkommen sjunger vi idag:)
    Att ha trädgård kan ibland tära på tålamodet, man vill ju så gärna se resultet på en gång, inte vänta flera ÅR!! Men jag är säker på att hjärtat kommer se alldeles underbart ut i ett vitt hav av bergnarv.
    Ha en skön helg.
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Pøs på med hageinnlegg,du har det jo SÅ fint!! Masse inspirasjon♥
    God helgog klem

    SvaraRadera
  3. Meeen, så fint med hjärtformad rabatt! Det har jag aldrig sett innan. Ja, det är härligt nu med trädgårdstider. Vi fick ju vänta länge!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blir!! önskar att jag hade dina fina krus, det är allt nåt visst med dom!!
    Hugs, Helene

    SvaraRadera
  5. Hjärtformad rabatt....det är ju ett måste!!!
    Vilken cool idé. Tack!
    Ha det nu riktigt gott när du åker till varmare breddgrader vännen! = )
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Jag längtar efter varje nytt "tjatigt" inlägg!
    Du har det ju så fint och trädgården din ger mej inspiration!

    TACK!!

    Len

    SvaraRadera
  7. Tack för grattishälsningen och din fina kommentar, nu blev jag glad. Det är nu det är som roligast och hålla på och dona i trädgården, ser att du gjort mycket. Den rabatten var så himla söt, kan se den framför mig full av vita små blommor. Vinkruset och dina stolar ger fin myskänsla, skönt och vila emellanåt också.
    Ha nu en härlig söndag, ser ut och bli toppenväder.
    Stor kram till dig vännen.
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Oj vad du har fixat i trädgården och jättefina foton du tagit också! Så snyggt!! Skön söndag!

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder du bjuder på, gillar verkligen er hjärtformade rabatt! Hoppas helgen varit underbar, kram Eva.

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder!!! Jag gillar den hjärtformade rabatten, hur söt som helst!! O med alla dina fina krukor, trälådor o annat så kommer det bli looovely i din trädgård!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Så fin hjärtformad rabatt.
    Ha en bra vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Hallå gumman!
    Inte kan man bli trött på trädgårdsbilder och trädgårdsinlägg!!
    Dina härliga bilder inspirerar!!
    Så fortsätt med såna inlägg :)
    Höganäskrukorna gjorde sig bra där mot det fina symaskinsbordet!
    De blev nog glada av att få komma ut och lufta sig ;)
    Har aldrig tänkt på att man kan forma rabatter så!!Jättefint!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Jag har haft sån hemsk tandvärk.
    Var till tandläkaren och det var en djup spricka i tanden.Tandläkaren lagade men sa att det nog inte kommer att hålla utan jag måste nog rotfylla eller sätta dit en krona.
    Nu har jag inte känt av tanden på 2 dar och hoppas det håller sig i schackt tills efter jag fått bebisen..
    Man ska väl inte hålla på så mycket med tänderna när man är gravid tror jag..
    Jag är ganska trött också.I fredags somnade jag i soffan sittande och hållandes ett vattenglas i handen,hihi.

    Hoppas du har sol som värmer dig om dagarna när du påtar i jorden :)
    Sköt om dig!
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder mycket snyggt. Absolut ska inte krukorna stå och damma igen, rätt av dig att plåcka fram....

    Ha det gott
    Kram anna

    SvaraRadera
  14. Jag vet vad du menar med söndagar, brukade gilla dom oxå men nu inte lika mycket sen jag började att jobba på mitt "nya" jobb i höstas, måndagarna är super stressiga!! Hoppas att frosten stay away och att dina fina blommor mår gott! Vi har det varmt och gott, runt + 25 i skuggan och klarblå himmel ;0)
    Hugs, Helene

    SvaraRadera
  15. Visst är det underbart med maj. Den hjärtformade rabatten var ju jätte fin, verkligen kul.

    Vi har precis flyttat in i vårt hus och nu när äntligen all snö är borta har vi kunnat göra en inventering av vår trädgård. Hihi, det gick fort för det är en så liten gräsmatta och inga rabatter fanns det.

    I år ska jag nog bara sikta in mig på att plantera i krukor nu i maj och kanske sätta några lökar till hösten. Vi ska väl också försöka göra något åt all mossa i gräsmattan också.

    SvaraRadera
  16. Vilken UNDERBAR rabatt!!!


    Såg att du följer min blogg Loppis Skattkammaren!
    Ville bara säga Vad Kul, hoppas du gillar den och att du finner många bra tips. Har du själv tips på något så tveka inte att höra av dig.
    Önskar dig en skön kväll och välkommen till mig snart igen!

    Kramar Louise
    Loppis Skattkammaren

    SvaraRadera