söndag 16 maj 2010

Kunde inte låta bli.....

att ta kameran med mig till Helena igår.., får abstinens och känner mig "tomhänt" utan den!!!

Japp, igår hade Helena NYINVIGNINGEN av sin underbara butik MÖBELSTALLET och ni kan väl tro att där var fint när jag kom tidig morgon:)
Utanför stallet var det uppdukat med färgsprakande blommor högt och lågt.
Vem blir inte sugen på att krypa ner i denna vackra säng och få ha knallröda pelargoner som
sängkamrater:)?


Det bjöds på kaffe & hembakt och jag tog mig gott om tid för en kopp i logen..., Helena hade öppnat upp en del av logen och där var det vackert dukat för gästerna som ville slå sig ner och ta en god fika.
Vilken härlig idé Helena, passade ju bra eftersom regnet gjorde oss besök hela förmiddagen....


5 pelagoner för 100 kronor.., 15 stycken fick följa med mig hem:)))
Och en hel del andra blommor oxå förståss, svårt att motstå!

Massor av gott ifrån Svenskt Mathantverk, en utmärkt present att ta med sig till en god vän!

Kolla in nu mina vänner.., kolla in!!!!!
Den STORA underbara kistan i furu är jag bara så förälskad i men har fortfarande inte kommit på vart i vårt lilla hus den skulle få plats:(
Men jag älskar den.....
Tavlor.., gamla som
nya........
Denna tavla med ett mycket tänkvärt ordspråk skulle passa bra i mitt sovrum:)




Tack Helena för en underbar förmiddag hos dig och för att starten på min egen dag blev FANTASTISK.., jag är snart i din butik igen!
Hoppas ni andra haft en avkopplande helg och att ni fått äran att få några solstrålar på er:)
Skickar med en hel drös kramar till er alla.....


21 kommentarer:

  1. Vilka underbara grejor. Jag skulle nog inte kunna gå in där. Tillhör den typen som köper allt jag vill ha, men sen kommer frågan VAR skall det va.
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fyyy vad fuskigt att inte jag bor i närheten.. Ser jättetrevligt ut där..

    kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Men vilket mysigt ställe....suck...
    Vad härligt att kunna titta in där då och då;o)

    Ha det gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket det finns i den butiken...jag kan tro att man gärna skulle bära hem ett och annat! Sängen med pelargoner i ser också så ljuvligt somrig ut!
    Här har vi faktiskt fått känna på sommaren den här helgen. Alla sommarkläder har grävts fram, temperaturen har visat 25 grader och strålande sol. Somliga i familjen har tom vågat si på ett dopp i havet...ja inte då jag alltså :O) Ha en riktigt skkön kommande vecka! KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Jag är på jakt efter vita pelargoner i år ... vi har alltid haft röda men vi har annan färg på huset nu ... men det verkar som jag behöver få skjuts någonstans!
    Fina bilder!
    :)

    SvaraRadera
  6. Underbart ställe, vilka blommor hon har. Billiga pelargoner var det också. Ett sånt ställe man gärna åker till som helgutflykt. Här har det varit en hel del soffläge under helgen, känns som en väldigt låång helg. Nu har vi käkat pizza och sett en riktigt dålig film.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fina saker hon säljer. Måste ha varit ruskigt kul och inspirerande att vandra omkring där. Väldans kul idé med sängen full med pelargoner. Man blev lite överraskad när man såg den bilden...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Vad mycket fint du visar.. Där skulle jag nog hitta en hel del att shoppa upp mina pengar på :-)

    Njut av kvällen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Underbart ställe... en sådan säng har jag också någonstans..
    Kanske skulle ha den i växthuset?
    15 pelargoner... det hade jag också behövt.
    ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder!

    Det där med sängen var riktigt läckert!!

    Tack för fina tips!

    /Mariette

    SvaraRadera
  11. Superba bilder! Och så vackert med planterat i den gamla barnsängen! Ja, det är lite speciellt med invigningar. De andas hopp, på något vis, hopp om välgång.

    Ha det gott! Camilla

    SvaraRadera
  12. Du är för söt Marianne! Tack för din fina kommentar och tack själv för all inspiration och glädje som du sprider! KRAM Anna

    SvaraRadera
  13. Jaha du! trodde när jag såg sängen m Pelargoner att DU hade köpt barnsängen o "asat" hem till dej. Det är ju en verkligt läcker butik. Förstår att du gärna går där. Liknar väl mycket från din gamla?? Kul att få följa m o kika.
    Jag har varit o njutit pelargoner här utanför. Härligt!!
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  14. Gillade Pelargonsängen.......rött e min favvisfärg i år :)
    Håkan

    SvaraRadera
  15. Men du.. nu gör du så jag får tårar i min ögon.
    Jag är bara jag och ingen annan....
    Men det är så kul att du gillar det.
    Vi kommer garanterat att ses det vet jag.
    Kram till dig
    Annika

    SvaraRadera
  16. Himmel å Pannkaka,,,,,,vilka fina ord.......tack snälla Du
    Håkan

    SvaraRadera
  17. Vilka underbara gamla dalahästar och allt annat! Bra idé att sätta ihop alla pelagoner i en och samma bädd. Mångfald är bra.

    Marit

    SvaraRadera
  18. Vilket häftigt ställe....allt under ett tak!
    Tack för din fina kommentar hos mig. Jag gillar också bilden på lilla handen.

    I dag blev altanen städad så nu återstår fönstren....tar det under veckan.

    Ha en bra start på nya veckan

    Kram annika

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar butik! Hade jag varit där, så hade väl någon gnällt där hemma, över att jag släpar hem en massa saker, igen! (Hihi)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  20. Vilket mysigt ställe det verkar vara. Sängen var ju så fin med alla pelargonerna. Klart du får plats med den kistan någonstans...
    Jag har inte tagit tag i min tvätt på hela dagen....har liksom kommit annat roligare emellan!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  21. oj, oj vilket härligt ställe!! Mycket man vill ha! Tack för att du delade din dag med oss som inte kan komma och besöka ;0(......
    Hugs, Helene

    SvaraRadera