tisdag 15 december 2009

Pudersnö på vita fjällen.....

Sol på dan, ös på kvällen!

Tjo ho..., denna härliga slogan som Janne så finurligt kom på kommer att ta oss till Tärnaby i mars månad.
Vi har VUNNIT en skidresa för fyra personer, stuga och liftkort för oss alla fyra i en vecka är vinsten, ett värde av 8000 kronor.
Igår var det fest här hemma, alla glada över att ha något att se fram emot.

Jag skall ju erkänna att jag inte är skidbackarnas drottning precis, rädd för att slå mig gör att jag blir väldigt begränsad i min rörlighet och föredrar nog att sitta och sola och hinka massvis med varm O´boy istället.
Tjejerna och Janne är grymma på att åka skidor och det är mig ett rent nöje att bara se hur dom "dansar" ner för alla backarna.
Jag kommer att bli en exemplarisk husmor till mina tre..., gó mat är jag ju en jäkel på:):)

Tycker det passar in i dag att visa härliga bilder utifrån, i söndags tillbringa vi hela dagen ute i solen och vi bara njöt i den vackra vinterdagen.
Vi var i svärfars skog och plockade massvis med granekvistar och mossa, fönsterlådorna kom äntligen upp och så fick vi belysning i vår lilla gran....





Ser ni att det står två hönor på den sista bilden???
Eftersom jag inte lyckas övertala Janne till att skaffa riktiga hönor så får jag nöja mig med dom två pickandes hönorna i plåt ifrån Plutoprodukter.
Men dom é ganska så söta dom oxå....
Ha en underbar dag allesammen
Kram
Marianne







12 kommentarer:

  1. GRATTIS till vinsten.. Kul att bara komma iväg..

    Så fina hönor.. Dekorativa..

    Ha nu en bra dag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Så fina vintriga foton!! Gratulerar till resan! vad skoj!!

    SvaraRadera
  3. Ett super stort grattis till vinsten, låter helt underbart!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för titten,oj va fint ni gjort utanför med granar och annat pynt,ser otroligt mysigt ut.
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten!! Vad härligt;o) Vi åker alltid på vintersemester!!
    Vad fint du pyntat och vilka härliga vinterbilder!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej! Oj vad kul, stort grattis till vinsten!! Vilka jättefina vinterbilder du visar, så vackert...
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jag ber att få gratulera till vinsten! Kul att få komma iväg även om inte skidåkningen är en favorit grej. Så vackra bilder du visar, blir riktigt pyntsjuk! Ha det bra, kramisar Eva.

    SvaraRadera
  8. Ni har väl oxå en attans tur.GRATTIS!!! Det är er väl unnat. Jag ser ju att du behöver komma hemifrån. Hela huset får ju en STOR make over. Jätte fint blir det. Du kan du:)
    Kramar, mor

    SvaraRadera
  9. Hei,Marianne.Gratulerer med flott gevinst. Om du ikke er glad i å stå på ski,er det deilig å komme seg bort på ferie.Virkelig julestemning utenfor huset.Hos oss kommer snøen i morgen.Klem

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten! Vilken lycka!!:-)
    Tack för fina ord hos mig så jag hittade hit!:-)
    Stor kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Kul att hitta hit :)

    Grattis till tärna-vinsten. Det kommer att bli lyckat...ni har härligt med snö som väntar er :)

    Sov gott och på återseende en annan gång.

    Anna

    SvaraRadera
  12. Vad kul! Grattis till vinsten!
    Tackar, du har ju kanonfint ute själv med :D

    Ang. My, hon har bara varit borta över natten ett par gånger förut... nu har hon varit borta en vecka :(

    Ha en bra dag!
    Kram Hanna

    SvaraRadera