måndag 7 december 2009

Gäller att vara envis.....

ibland!!!

Just nu grubblar jag en del på både det ena och det andra.
Som ni säkert vet vid detta laget så lade jag ner min lilla butik Sköna & Gröna Ting för fem veckor sedan och skälet till det var många.
Nu har jag stapplat runt här hemma och pysslat och fixat med det jag inte haft tid till på fyra år och det känns som om dom tunga stenarna börjar falla från hjärtat.
Men hur det än är så saknar jag mycket med att ha butiken, kreativiteten, stressen (den roliga och bekväma stressen...) mötet med alla härliga kunder och framförallt bekräftelsen som man fick dagligen.

Mina framtidsplaner ser ganska mörka ut just nu men drömmen lever vidare.
Japp, jag har nog hamnat där jag inte ville hamna..., i ovissheten och det arbetslösa livet som jag trodde skulle bli härligt.
Att vara arbetslös behöver ju inte alltid vara negativt, det har det inte varit för mig fram till NU!
Har börjat inse att det inte bara är en kort semester jag har haft utan att jag faktiskt inte har något arbete att gå tillbaka till och det känns tungt.
Lyckligtvis så finns det fortfarande massor kvar att fixa med här hemma men den sociala kontakten med andra människor har jag inte kvar. Saknar helt enkelt att få träffa glada människor varje dag och snattra en massa.

Min dröm är att få återskapa min butik på hemmaplan och vi har kommit fram till att det lär dröja länge innan det kan bli verklighet.
Just nu står det lilla hus som vi hade tänkt bygga butik i knöfullt med saker och man får gå in sidledes för att överhuvudtaget kunna ta sig fram, gå in och backa ut.
Massvis med kartonger från ett tidigare liv..., prylar till förbannelse och det är inget vi kan enkelt göra oss av med, jag säljer så det står härliga till och det lättar, sakta men säkert.

Men som man säger..., skam den som ger sig!
Och ordspråket som lilla tomten håller i är oxå en tanke jag tänker hålla fast vid!
Allt går, och det som inte går, går oxå!

Jag släpper inte mina drömmar....

Kramar till er alla
Marianne

12 kommentarer:

  1. Nej det är ingen lätt omställning som du genom går just nu. Mycket tid att tänka och som sagt inte den positiva stressen med snattrande kunder. du får snattra med hos på bloggarna...
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Släpp inte dina drömmar.. Man måste ha något att leva för och en vacker dag står du där med din dröm i uppfyllelse..

    Arbetslöshet är ju inte så kul i längden, ett tag kan det ju vara skönt..

    Ha nu en bra dag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  3. hej!!! ja du får verkligen inte släpp dina drömmar...drömmar är det ända man lever för eller det gör jag i allafall,jag fårstår att det kan kännas tungt att veta att man inte har något jobb och gå tillbaka men du hittar något det vet jag du är ju kreativ och kund vänlig...lev på vet jag och njut ett tag till...kram på dig carro

    SvaraRadera
  4. Jag håller på dig, släpp inte din dröm! Tålamod och envishet hjälper mot det mesta, kram Eva.

    SvaraRadera
  5. Trevligt att du hittade till min blogg.
    Har kollat lite på vad du skriver, förstår hur du känner.
    Själv fick jag sluta mitt arbete för en ryggskada också i affär.
    Saknade det sociala livet och mötet mellan människor.
    Nu arbetar jag ideellt och får bekräftelse den vägen.
    Håll fast vid dina drömmar, sikta högt.
    Kram/Ann.

    SvaraRadera
  6. Kära söta Marianne, jag känner så med dig! Du verkar ju vara kreativiteten själv...jag är säker på att ni löser det. Att ha butik hemma är inte helt fel!
    Bamsekram på dig,
    Lydia

    SvaraRadera
  7. Hej Marianne! Jag forstår vad du menar, det sociala behövs. MEN, du är så kreativ och envis att du hittar nog en lösning skal du se, det är jag rätt säker på! Du är välkommen hit när som hellst, plinga på mobben bara:)
    Kram på dig! Hilde

    SvaraRadera
  8. Nej släpp dom inte!!!!!! Drömmar måste man ha!!!
    Gullig tomte...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Den tomten han förstår att säga de rätta orden, han!! Väldigt söt är han också!...;-)
    Men jag förstår att du har många tankar i ditt huvud nu & många känslor i ditt bröst! Håller alla tummar jag kan för att det ska komma ut något riktigt bra & mysigt för dig ur alltihop!!! Skickar med många välgångskramar! Känner du dom?!;-)

    SvaraRadera
  10. SKREV ETT SKIT LÅNGT INLÄGG. SEN GICK DET INTE ATT SKICKA!!!! DET FÖRSVANN!!!!
    kÄMPA PÅ GUMMAN

    SvaraRadera
  11. Å tack snälla du! Jag börjar bli nöjd nu.

    Var tvungen att skratta lite, för besökare som kommer hem till oss skrattar alltid lite medan de frågar om allt är från Sköna & Gröna. Visst, det är mycket här från din butik. Klart du skal drömma vidare, jeg drömmer redan om din nyåpning;)
    Kramar Hilde

    SvaraRadera
  12. Hej
    Tack för din omtänksamma kommentar hos mig. Kram

    SvaraRadera