fredag 23 januari 2009

Vad skall det vara bra för.....

SNÖ, SNÖ, SNÖ..., i mängder!!!
Ja, det tycker i alla fall jag, alla Dalslänningar tänker nog..., hmm, hon är ju Skåning och har icke en aning om hur mycket snö som är MYCKET!!!!
Jag erkänner..., jag hatar snö, vet liksom inte hur jag skall hantera det , framförallt inte när jag är ute och kör, sitter som en stel pinne och krampar om ratten och får nästan lite "nära döden upplevelse" innan jag har nått mitt mål.
Har fem kilometer till jobbet, vad är det..., ingenting.
Tänk stackarna som har flera mil till sina arbete och pendlar varenda dag..., nä inget för mig!

Sablans.., hade ju lovat mig själv att inte använda min blogg som en "gnällblogg" men det är såå skönt att få kräka av sig lidda. Dom enda som verkligen förstår mitt hat till vintern och snön är min älskade familj nere i Skåne och är det någon gång jag verkligen saknar Skåne är det på vintern.

MEN..., annars mår jag prima och det gör jag ju alltid när jag är HÄR på bloggen och får skriva av mig och läsa alla goá kommentarer.
Lite bilder ifrån gårdagen kommer strax.., nu får jag göra lite nytta här i butiken, Inga börjar jobba tolv och jag får göra fint till hon anländer annars får jag bara skäll..., hihihi!
Tycker om dig Inga plinga, du är min egen lilla klippa, det vet du va!!!

Var rädda om er ute i kylan...

Kramar i massor

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Tycker nog snö är ett tecken på vinter och är det januari får det gärna vara vinter! Vi har haft mer snö denna vinter än på länge innan och kallt är det. Frost nästan varje dag och rått och ruggigt. Skåne är liksom brunt på vintern, föredrar vitt!

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  2. Ja, fy för vintern...ro hit lite vår vetjá! ;o)
    Du får jättegärna länka, jag gör detsamma!
    Varmkram, Lydia

    SvaraRadera
  3. Hei hei.. "the stalker again" Känner meg lite som det, men du skal ikke blir redd:) Jeg kunne ikke holde meg borte når du skriver om snö. Her har du en snöhater til, er oppväxt i "Norges skåne" og er ikke van vid detta.
    Hälsa Inga!
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  4. Hej! Har precis hittat din blogg och är jätte glad att jag gjorde det! Du har verkligen en fin butik med kanon fina saker, önskar att jag kunde komma dit......Kul att se bilderna från Formex, har aldrig på den men ska försöka att plannera en resa hem i augusti. Håller verkligen med dig om snön, den kan man vara utan, bodde i Småland innan vi flyttade till Californien och saknar verkligen inte snön.
    OK, dags att sätta fart over here, har hela dan framför mig med massor att göra......
    Ha det gott å de!
    Helene

    SvaraRadera