söndag 20 mars 2011

Lyckan var TOTAL....


Igår kom äntligen Janne hem ifrån en veckas vistelse i USA, både jag och tjejerna var glada över att få se honom igen.
Han reser en del till USA i jobbet och varenda gång har jag försökt klura ut vad han skulle kunna handla med hem till oss.., en god parfym, en snygg tröja eller varsit sportigt plagg till tjejerna.
Precis innan han åkte så önskade sig den stora tjejen här hemma ett par tuffa Converse skor, vi hade förstått att dom var mycket billigare där.

Vi har alltid försökt att tysta ner det här med märkeskläder och inte prackat på dom en massa svindyra kläder som får dom och tro att det höjer deras status och livskvalitet.
Vi vill inte att dom skall bli omtyckta och favoriserade för märkeskläder utan bli omtyckta för dom tjejerna dom verkligen är...., glada och omtänksamma tjejer.

Men...., kvittar väl vad "tantan" i huset säger för Janne kom hem med FYRA par Converse och fick självaste köpjävulen i sig när han var ute och shoppade:)

Till tjejernas förtjusning..., vars två par Converse!!!!!



Igår var det rena rama julaftonen kan ni tro, det tindrade i tjejernas ögon och jag tror aldrig dom tidigare längtat så mycket till skolan som dom gjort sen igår:)

Lyckan är total.....


Kram

Marianne


21 kommentarer:

  1. ^ÅÅåå så tuffa!!!
    Tro jag ni hade julafton :0)
    Önskar er en riktigt mysig kväll nu när ni alla är samlade..
    Kram & ha det bäst

    SvaraRadera
  2. Jamen det tror jag det, det kommer bli på lätta fötter dom sticker till skolan imorgon. Våren på gång och så supersnygga vårskor, wow!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Meeen så snygga!!!! Åå jag är en Converse-tok!! :) hihih Supersnygga allihop ;) Ska själv till NY om ett par veckor och de med resårmudden upptill var ju supercoola :)

    Ha en fin kväll och njut av de fina vårskorna ;)
    kram
    Anna

    SvaraRadera
  4. Kul...min tonåring vill också ha Converse. Hon kikade på dem i lördags när vi var och shoppade. Men vi får åka nån annan dag igen för att handla. Hon vet inte riktigt om hon ska ha rosa, svarta eller vita. Ja , jag kommer ihåg hur det var att vara tonåring. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skoj för tjejerna,förstår att de blev lyckliga:)
    Ha en skön kväll!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning!

    Ha en skön kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Superfina pjucks! Kan tro att pappa är poppis där hemma nu. Nu får vi hålla tummarna för att våren snart är här, så att skorna kommer till användning!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. :) tack söta för din fina hälsning, vad glad jag blev av den :)

    Ja nu har våren kommit hit, i alla fall sa det de på tv på vädret och då får vi väl hoppas så. Ska se till att solen skiner när du kommer ner om några veckor ;) hihih
    Min trädgård sprudlar av vårblommor, ska lägga upp några på bloggen sen och vi har varit ute och grillat och njutit ;)

    Ha det toppen!
    kramar
    Anna

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt att få nya tuffa skor! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  10. jag förstår att lyckan var total och att pappa fick höga poäng!!! ;)

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Låter som att du verkligen är mån om vilka signaler och värderingar du överför till dina barn. Vad fint!
    Och vad fint av mannen din att köpa dessa as-snygga skor! Jag kan riktigt känna lyckan ända hit!
    Och jag blir så avis, jag vill ju med ha!
    Ha en fin söndagskväll,
    kram Caroline

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga skor han köpte åt tjejerna. Fint att ni gett barnen en sund inställning till det materiella märkeslevernet.
    Fick du också något trevligt av mannen? :)
    (Idag var det väldigt mycket vår här i sydöstra Skåne. Jag blev jagad av bin!)
    Trevlig avslutning på helgen!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Men så kul för er:) ja precis..rena rama julafton..:)

    Ha en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Ja ibland måste man nog frångå sina principer, Converse är superbra skor och de är värda de där extra kronorna. Själv äger jag tre stycken, vita, röda och gråa.

    Hoppas ni har snöfritt så att flickorna kan prova sina nya skor. Här i Gästrikland går ungdomarna i converse hela vintern, men det är nog inte speciellt praktiskt.

    SvaraRadera
  15. Ja här hemma är de inte billiga de där conversen, men jag lyckades buda hem ett par till mindre än halva priset på Tradera till dottern så man kan fynda även här hemma :-)
    Snygga och ovanliga var de med den mudden uppe på skaftet, kan tro att tjejerna blev glada..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Förstår att tjejerna är överlyckliga, så snygga skor! Hoppas bara ni inte har det lika söligt som hos mig, då skulle man inte kunna gå i dessa snygga skor! Kram Iréne

    SvaraRadera
  17. Förstår att det var julafton hos er.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  18. Haha, vad häääärligt!!! Suuuupersnygga ju :))) Förstår att det var julafton hos er :)

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  19. Snygga skor, förstår att lyckan var total, presenter är ju alltid kul också:) Ha en bra dag i vårvärmen. Kram Anna-Karin.

    SvaraRadera
  20. Så fina.
    Vi handlade converse när vi var där i våras och kommer säkert att göras när vi åker dit till sommaren där. Ca 100 kronor betalade vår dotter för dem som kostade över 500 kronor här, otroligt.
    Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Tittar in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria

    SvaraRadera