tisdag 28 december 2010

Nästa års projekt.....

blir nog att måla om hallen igen!
För snart fem år sedan målades hallen om men jag blev ju aldrig riktigt nöjd.
Jag har inte lyckats bli "hemmablind" när det gäller den babyblå färgen och jag har retat mig på den HELA tiden!
Tanken var ju att den skulle bli grå med en aningen blått i........

Nu gäller det bara att bestämma vilken den nya kulören skall bli..., något ljust får det i alla fall bli.

Jag är ju svag för beige, nougat och vitt så klart :)
Med inslag av mörkt trä och rotting.....

Jaja.., hallen är visserligen ljus och fräsch men den babyblå färgen har jag så svårt för..., en ändring krävs!
Idag har vi en del som bryter av i svart....
Konsoller hade jag dille på ett tag, dessa fyndade jag för många år sedan på JYSK för ynka tian styck.
Nä.., jag dyker ner i min färgkarta igen....
Vi ses snart igen mina vänner
Kram
Marianne





28 kommentarer:

  1. Det ser mycket fint ut i din hall på bilderna. Men ibland är det bara så att det blir inte som man tänkt sig och man kan bara inte förlika sig med det. Hoppas att du hittar en ny färg som du blir nöjd med.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker trappa ni har :) Konsolerna var verkligen superfina och vilket kap :)

    Måste nog hålla med om färgerna, ljusa färger är fint. Vitt med ljusgrått är vackert och fint men även andra toner av vitt och beiget är ju underbart.

    Ha en härlig kväll i färgkartornas värld :)
    kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Den här baby-blå var inte så illa, du skulle ha sett när vi målade om köket i stugan. Det var ill-babyblått, maken bröt färg själv och tvärmålade en kväll. Dan efter fick vi åka till stan och köpa ny färg, nu är det mörkblått. Så jag förstår om du tycker det är roligt och byta färg, ska bli kul och se vad du väljer.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad fint du har det och mysig trappa. Konsolerna är jätte fina, jätte bra kap.

    Ljust och beige är ju jätte fint. Roligt att se vad du bestämmer dig för färger.

    Ha en bra kväll!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Jättefint hos dej men jag förstår att du ledsnar på den blå färgen. Tycker blått är vackert men tröttnar fort på den färgen.

    Hoppas din jul varit bra. Själv har vi haft lugnt och skönt förutom snökaos.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Din hall ser nog fräsch ut.....
    Jag tror att jag skulle välja något ljus gtått med inslag mot lite grönt...
    Lätt att föreslå när man inte behöver bestämma. Vad du än väljer blir det fint för utgången är bra....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Vilka trevliga grubblerier du har, mina favoriter färger är ljsugrått och vitt, det är dom färgerna som finns överallt i varje rum, lycka till, kramen

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hallen ser jättefin ut men jag förstår att du är lite trött på den blå färgen. Något åt det lite mörkt gråa hållet skulle vara snyggt - tror jag:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  9. Er hall ser så fin ut ! Spännande att se vilken nyans du väljer ! Ha det gott ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  10. Lyst og fint i gangen din!
    Men slik er det når man ikke kan bli vant til fargen....da er det bra å kunne male om!
    I høst malte jeg trapp og gulv i en lys grå farge....og jeg ble så kjempefornøyd! Om du kikker i mine etiketter kan du se det der :o)
    Ha en fin kveld....og kos deg med fargekartet :o)

    SvaraRadera
  11. Hallå där vännen!!
    Jasså ni går i målar tankar,alltid lika svårt tycker jag,brukar bli att man fegar ur och att det oftast blir vitt.
    Men vitt kan ju aldrig bli fel,bättre att sätta färgen på andra detaljer som är lättare att byta ut.
    Hoppas att julen har varit bra....
    Och passar på att önska er ett GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  12. Allt fick inte plats!!!!!
    Kraam Therese
    (www.herbretantik.se)

    SvaraRadera
  13. hei.
    spennende å se hva du kommer frem til,
    nydelig nå å da, men en må jo like det selv,
    ha fine romjuls dager.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  14. Vilket kul projekt! Det ska bli kul att få se sen hur det blev.Lycka till med målerijobbet!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  15. Lycka till med att välja;o)
    Snyggt med vitt till det svarta!!

    kram Malin

    SvaraRadera
  16. Ni har en ljus och fin hall men jag får nog oxå hålla med om att den blåa färgen inte riktigt passar in.. Du hittar säkert nån du gillar mer..

    Ha nu en fin onsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  17. Hej och God fortsättning!
    Tycker det ser väldigt fint ut i er trappuppgång, ser mer gråblått ut än babyblått. Ibland är det ju så med färg att man har en bild inom sig men så blir det inte som man tänkt sig. Ta hem små provburkar och testa, Flugger har...vi gjorde så när vi målade om både hall och badrum och det krävdes några burkar innan vi hamnade "rätt".

    LYCKA TILL!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  18. Roligt med olika projekt.
    Får se vad vi hittar på för projekt detta år som kommer. Kanske staket på altanen. Hm? Nu började tankarna snurra i huvudet på mig. Nu måste jag ta ett snack med sambon och börja smida ideér.
    Tack för ditt inlägg, det gjorde mig inspirerad :)

    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  19. Man blir helt såld på alla fina detaljer i hans hus.
    Och den där känsla som finns i gamla hus är oslagbar. Svårt att få den känslan i ett nybyggt.

    Händer idag då? Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Hej Marianne!
    Tack för hälsning på min blogg!
    Dalsland är bra fint det också! Vilka underbara foton du tagit på det fina rådjuret!
    Jag bor i den tre-längade gården, tyvärr är det inget bokcafé. Men drömma kan man ju alltid!!
    Ha en härlig onsdag!
    önskar Anna T

    SvaraRadera
  21. Hej Marianne!
    God fortsättning!
    Vilken fin hall ni har! Såna vita spontade väggar står på min önskelista sedan länge:)
    Ser fram emot att få se vilken färg det blir!

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  22. Härlig hall du har! Ska bli kul å se vad för färg det blir, alltid svårt dä där med färg! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Måla om är alltid ett trevligt projekt. Hallen ser verkligen ljus och fin ut på bilderna. Grönt, kanske? ;-)
    Hoppas du har det gott i mellandagarna! Glöm inte att slappa lite också!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Vad kul att måla om.. och det svåraste är ju alltid komma på vad man ska välja för färg..
    Ljust är ju alltid skönt!
    Gott nytt år på dig!
    Kram SIRPA

    SvaraRadera
  25. Kul att ha något projekt att se framemot... Vår hall behöver verkligen rustas, men vi vet inte hur vi ska nå upp till taket i trappan, hihi!

    Nu ser jag framemot lite bilder när ni är klara!

    SvaraRadera
  26. Så spännande att se vad du väljer! Önskar dig ett gott nytt år, kram Eva.

    SvaraRadera
  27. Tycker det ser fint ut i er hall... Men förstår man blir besviken om det inte blev som man tänkt sig.... Lycka till i färgsökandet! Är säker på att du (ni?) finner rätt kulör!
    Och god fortsättning på helgerna!

    SvaraRadera
  28. Kikar in och önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram från Maria

    SvaraRadera