fredag 8 oktober 2010

om TVÅ timmar.....

skall jag iväg till Uddevalla sjukhus och få av det eländiga gipset..., skönt men otroligt nervöst:(
Jag har inte sett min fot sedan olyckan och har många funderingar kring just utseendet, hoppas bara att den pekar åt rätt håll:)

Jag har plockat fram lite sköna höstbilder ifrån arkivet, för ett år sedan så fixade jag och tjejerna mysigt vid trappan till huset.
Mossa, kastanjer och kottar blev höstens prydnad.
I år blir det inte att jag kan traska runt i skogen och samla mossa och lukta på den härliga, fuktiga skogen utan jag får minnas..., minnas hur mysigt vi hade förra året vid denna tiden.



MEN..., vet ni vad som är så härligt mina vänner?
Det kommer fler höstar och då jäklar kommer jag vara den förste som är ute och norpar mossa i skogen:)
Ha en underbar helg och ta väl hand om er.
Kram
Marianne


12 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att gipset äntligen åker av! Det har varit så tyst och tomt efter dig här ute i "cyberrymden", - skönt att du är tillbaka!
    Håller tummarna för att allt går bra och att du får en härlig första helg utan fossingen i paket!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Bodde jag lite närmare skulle jag komma med mossa till dig, ett sånt mosshjärta skulle du allt ha. Det kommer och gå fint och ta av gipset, men du får kanske plocka fram rakhyvel. Sonen har brutit benet, och under gipset hade det växt hår. Lycka till nu gumman
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Oj, hoppas verkligen att allt är okej med foten!!
    Dina bilder från ifjol är verkligen vackra,och såklart man längtar ut i naturen nu när det finns så mycket användbart "material"därute..
    ..men flera höstar väntar säkert
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Lycka till med fossingen. Härliga bilder. Skall nog gå ut vid våra gärdsgårdar som är övervuxna med mossa. Tyvärr har vi måst såga ner vårt kastanjeträd, fick en sjukdom, men stammen är kvar och inklädd i murgröna.
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt!!! Lycka till;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Oj, hoppsan där ser man hur det kan gå. Märker att jag inte varit in här på länge. Hoppas allt blivit bra nu när gipset åkt av så att du kan börja höstpyssla igen med frisk fot.
    Ha en mysig helg/ Kram! Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Skönt att bli av med gipset och hoppas foten inte pekar bakåt ;-)

    Kanske tjejerna överraskar med att ut och plocka mossa som du kan pyssla med så du ändå får skogens härliga doft även nu i höst ;-)
    Fina bilder från förra året..

    Ha en fin fredagskväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Roligt att höra att du snart är ute på "streeten" igen :) Sant, det kommer flera höstar! Kram!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder, hoppas som du att foten pekar,,,mot Långed så vi får se dig snart :) i slutet av inlägget tyckte jag mig känna av de rätta Marianne takterna. Många goa kramar sänder jag till dig och lycka till med "avgipsningen"

    Kvällskramis från Helena

    SvaraRadera
  10. Så kul att höra att du äntligen får ta bort gipset, förstår om det varit tungt och drygt att att släpa på det varje steg du ska ta.

    Var inte deppig för att du inte har möjlighet att pynta för hösten för snart är julen här och då du... då kan du ta igen allt du missat under den här årstiden.

    SvaraRadera
  11. Hoppas att allt gick bra med benet och att det känns ok nu!! kram

    SvaraRadera
  12. Hej min goa bloggvän!
    Hur har du det.....Skönt att det går mot rätt håll! Förstår att du haft det jobbigt med ditt gips. Tur att du verkar ha en sån underbar familj.

    Äntligen har jag fått igång min dator, det var mycket turer innan grejorna kom till rätt adress från Holland. Tänk att man kan bli så beroende av en dator...Fniss! Men nu är jag på banan
    igen.....

    Vilka mysiga bilder sen förra året, förstår att du längtar tillbaka, ser så hemtrevligt ut!

    Nu ska jag kolla på Halv åtta hos mig!
    Må så gott!
    Många Kramar till dig från mig. Therese

    SvaraRadera