fredag 16 juli 2010

Herbret Antik....

Ja jisses vilket PARADIS mina vänner!

Igår var jag iväg med min gode vän Lena på auktion hela dagen och tro det eller ej men jag gick därifrån.., tomhänt:(

Men inte behövde jag vara så lissen över det för på väg hem så åkte vi inom Therese som har Herbret Antik och plötsligt så hamnade vi i PARADISET för loppisgalna som oss!
För er som bor i "krokarna" och även för er som har en bit att åka.., det är värt ett besök!
Ett litet litet torp som användes för förvaring utav spannmål har bevarats väl genom tiderna och nu har Therese sin underbara antikaffär där.., så passande:)
På två små plan har hon lyckats få in alla godbitarna och ni kan tro jag frossa hej vilt där inne, vill ha vill ha vill ha begäret ökade för varje minut vi var där.

Välkomna in.....









I år har garaget fått offra sig för vackra ting, även här inne kunde vi frossa bland vackra saker.
Har ni sett dom gedigna grindarna till höger, DOM VILLE JAG HA!!!
Men dom var redan sålda.., aj aj:(
Lite detalj bilder.....






Och givetvis får ni se vad JAG handlade hos Therese igår.
Två vackra gamla träbord med två stolar, urmysig blomsterstege....

och en minipall utav den sötaste modellen:)
Herbret Antik har inga fasta öppettider men besök gärna hennes HEMSIDA, där hittar du vägbeskrivning och kontaktinformation.
Tack Therese för att du tog så väl hand om oss, vi återkommer!
Kram
Marianne


















14 kommentarer:

  1. Man kan ju bli sjuk för mindre. Underbara grejor. Om jag kommer dit nån gång, hoppas jag hon "inte tar emot betalning med kort" det vore livsfarligt för mig. Helt otroligt
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Åh, dit skulle jag vilja åka! Verkar finnas mycket saker som jag gärna vill ha.

    Ha en skön helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne!
    Hoppas prylarna blev bra.
    Och tack för alla ljuva ord och bilder.
    Hoppas vi snart möts igen.
    Många långa kramar Therese

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det ett härligt ställe!!:)
    Ha en fin helg!
    kraam

    SvaraRadera
  5. For et nydelig sted.Takk for tipset,Marianne. Tror det blir et besøk her etterhvert.Klem

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint. Låter som en toppen dag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hej Marianne!
    Jag måste tacka för din sommarhälsning för längesedan, jag har verkligen inte tid att blogga runt just nu så jag kör egoblogg.
    I den affären skulle jag kunna köpa hur mycket som helst.
    Jag har nästan inte köpt någonting i sommar för när jag är ledig vill jag bara vara hemma och mysa mig.
    Kram till dig från mig
    Annika

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Hur har du det i sommar solen?
    Så härligt att hitta ett sånt smultronställe :)
    Mycket fina gamla saker!!
    Och vad fina saker du köpte!

    Här är allt bra.Varmt om nätterna bara..
    Det är nedräkning som gäller!
    17 dagar kvar..

    Ta hand om dig!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Åh! Så du har varit här i krokarna =)
    Själv gör jag INTE något besök där...
    ...har en del att röja och fixa med innan jag är redo för att shoppa "nytt" .

    Tänkte ställa en fråga, men såg precis att du har lagt ut din mail-adress, så jag skriver där istället!

    Ha en fortsatt skön sommar!!
    STOR VARM KRAM!

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint och vackert!
    har försummat att åka på loppisar i år, får lite abstinens när jag ser dina bilder. Ha det skönt i sommaren/Sophia

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vilket ställe, dit vill jag åka!!
    Och du köpte det jag skulle köpa....attans också, vilka fina bord, de är perfekta till mycket. Lycklig du!!
    Hoppas allt är bra med dig i sommaren, men i dag var det inte mycket till värme, usch vad kallt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hejsan Marianne!
    Ja du, vår loppis är öppen när vi är hemma, och på Baldernäs är vi ju väldigt ofta, dock försöker maken ha öppet hemma, nu när han har semester.
    Just en sådan här regnig dag, är det tyvärr svårt att vara på Baldersnäs, då det är så litet, det kommer inte något folk heller i ösregn har vi märkt, så idag avvaktar vi nog....men ring gärna före så du inte åker i onödan...mitt nummer är 0709459129.
    Ni är såå välkomna!
    kraam

    SvaraRadera
  13. Hej igen raring!

    Tack för dina fina ord hos mig!
    Jag tycker jag ser ut som en padda jag,hihi..
    Men jag är stolt över magen!

    Jag känner mig inte nervös utan ser fram emot förlossningen :)
    Ska bli så spännande att se om det blir en pojke eller flicka!

    Tummen mår bra nu!
    Han är en helt ny katt.Så härligt!
    Han har gått upp i vikt och är busig nästan hela tiden.
    Han ska på återbesök till veterinären nästa vecka,ja samma dag som min beräknade förlossning, så får vi se om urinstenarna kommit tillbaka.
    Isåfall blir det operation igen,phu!

    Hoppas du har det underbart vännen!
    Många kramar till dig!!

    SvaraRadera
  14. Vilket ställe ni var på!!
    Hoppas allt är väl med dig, är lite väl sporadisk i bloggvärlden men kände ikväll att det var väldigt länge sedan jag var hos dig. Skall läsa ikapp lite nu.
    kram Therese

    SvaraRadera