torsdag 24 juni 2010

Midsommar = 14 Ton sten.....

Evert Taube och jag hälsar er välkomna till Grebbestad:)

Ibland blir allt bara så bra..., så välplanerat (utan att man visste det) och rätt i tiden!
Förra veckan var jag iväg till sommarstugan i två dagar.., helt själv och samlade på mig massvis med energi!
Kallt attans var det men solen visade sin bästa sida tidiga mornar och då passade jag på att traska in till byn med min kamera.


Evert Taube står så tjusigt mitt på torget och hälsar alla turister välkomna....

En god fika på Sjögrens i backen bör man unna sig varje gång man är i Grebbestad..., älskar deras bakverk!!!!

Såg visserligen mysigt ut på uteserveringen, solen sken men det var bara 10-12 grader så tidigt på morgonen så jag smög in i stället.


Fullsmockad vagn..., alla sorters sommarblommor hade dom lyckats klämma ner och vilken härlig reklampelare!!!!
Denna ser man......


Alla trånga små gator med alla dessa vackra hus, härligt att gå och smygtitta in till andra och se hur fint dom har i sina fönster och trädgårdar:)
Folktomt.., i en vecka till sen är det fullkomligt kaos med människor här på bryggan.
Njuter av att vara här vid denna tiden då man kan få ha bryggorna för sig själv....:)
Förstår att inte en kotte ville bada, kalla vindar och vattentemperaturen var inte den mest bekväma:(



Har ni inte varit i Grebbestad någon gång kan jag varmt rekomendera er att göra ett sommarbesök.
Där är så vackert.....

Tillbaks här hemma..., 14 ton singel har anlänt!!!!!
Tur att jag fick vilat upp mig i några dagar i Grebbestad.
Vi kommer givetvis att släppa allt vad "rulla ut tonvis med sten" heter och fira midsommar med goda vänner, stenen finns kvar när vi kommer hem igen:)
GLAD MIDSOMMAR
önskar jeg er alla....
Kram


14 kommentarer:

  1. Men kära vän!! Vad har du nu hittat på, stackars din rygg...eller maken...hihi.
    Det är ju tur att stenen ligger kvar så ni kan ha en skön midsommar.

    Härliga bilder du visar....skönt att vara själv ibland. Det är längesen man var det.

    Trevlig midsommar.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar! Då lär du får världens rammuskler sen då...

    SvaraRadera
  3. Låter bra att gruset får ligga kvar under midsommarhelgen. Vilket underbart ställe Grebbestad verkar att vara, skulle trivas förträffligt där ser jag av bilderna att döma.
    Glad midsommar:)

    SvaraRadera
  4. Tack för en härlig fotosvit, blev inte sugen på att bada, fast när det blir varmare kanske.
    Trevlig Midsommarhelg
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Vill bara önska dig och din familj en trevlig midsommar!

    Carro

    SvaraRadera
  6. Hej och tack så mycket för snälla ord hos mig! Det är ofta man hamnar på en ny blogg när man googlar på något. Jag kommer kika in igen, fina bilder och mycket inspiration!

    Glad midsommar,

    louise

    SvaraRadera
  7. Men Marianne!Har ju inte fått iväg extra midsommarhälsn. till Dej.Oförlåtligt??
    En GLAD o GOD o BRA MIDSOMMAR
    Jag är så pass bra så jag ska --inte till Grebbesta-- men till Tjörn-- o fira midsommar
    Inte illa va. Ha du dé nu gottigt o bra. Stenen ligger kvar länge så överansträng dig inte!!!
    KRAM Ingrid

    SvaraRadera
  8. Hej söta du!
    Åå så vackert!!
    Vad skönt att komma iväg och ladda batterierna!
    Och så skönt att det inte var trängsel där :)

    Hoppas du har det bra!!

    Önskar er en jättemysig midsommar helg!
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Så underbara somriga bilder..

    njut nu av midsommarn..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Önskar en Glad Midsommar tillbaks och passar på att berömma dina underbara sommarbilder. Kika gärna in till mig och delta i min utlottning av lite prickigt och mönstrat!

    SvaraRadera
  11. nå var det virkelig lenge siden jeg hadde vært inom her og så mange flotte innlegg he rinne som vanlig. dette er bilder som viser sverige fra sitt beste, et herlig naboland. Vi skal på fere ti sverige i sommer (om to uker bare) og jeg gleder meg ike mindre av å komme innom her:) god klem fra Monica

    SvaraRadera
  12. Godmorgon.
    Hoppas du haft en fin midsommar, kanske är du tillbaka till jättehögen med sten nu... Härliga bilder från Grebbestad, så mysigt och gå runt innan det invaderas av turister. Saknade västkusten, var ju där förra året och firade midsommar.
    Ha en fin söndag
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Jag märker att Grebbestad är en gemytlig liten plats man absolut borde besöka, småskaligheten i kombination med vatten, hav är säkert helt oemotståndlig!! vackra bilder visar du i alla fall! Ja så var midsommaren över för den här gången, för er del tycks det betyda att skyffla grus för vår del betyder dett att tömma en grop och sedan spränga för kommande garage byggnad! vardag för båda två i alla fall :)! ha det gott! Junikram!!

    SvaraRadera
  14. Så härligt det låter.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera