tisdag 7 juni 2011

Stora & lilla.....

huset har fått ny, fräsch färg!

Jisses vad vi har legat i här hemma, skrapat och målat som galningar:)
Janne har vistats på 8 meters höjd i några dagar och jag är förbaskat glad över att det inte är jag som har varit tvungen att stå där uppe..., höjdrädd som jag är!

Det är en hel del trä som skall skrapas och målas.
Men tjusigt har det blivit kan ni tro......


Jag håller mig på marken och har målat det som kan nås därifrån......


Lekstugan har oxå fått ny färg och nu tycker jag mer och mer om den..., vad färg kan göra mycket.

Här kommer bilderna i fel ordning men här ser ni ena sidan EFTER......


Och här ser ni hur den såg ut FÖRE målningen. Fast stugan är så liten så var där en jädrans massa lös färg som skulle skrapas bort.




Dörren fick lite nytt pynt..., en välkommenskylt och en söt ♥ krans!


Hoppas ni har det bra i värmen som kommit.

Kram

Marianne










13 kommentarer:

  1. Heisann
    Litt av et arbeid dere har gjort!
    Men så fint....både huset og lekestuen :o)

    ha en fin dag :o)

    SvaraRadera
  2. Blä, vilket slit med skrap och förberedelse. För att sen måla - och SEN njuta! :) Det blev jättefint!
    Hoppas att allt är bra med dig!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vackert!!!
    Ni är duktiga, det är ett slitgöra! men man får ju belöning:)

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. Oj, så ni jobbar på! Men, det blir oerhört vackert och väldigt fin färg!!
    Jag hade då aldrig vågat mig upp på 8 meters höjd :o
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad. Vad färg kan åstadkomma. Bara man slapp det tråkiga förarbetet. Fint blev det
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sååå fint det bli..va kul för:)

    Ha en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Vilket hästjobb. Men vad fint det blev. Färg kan göra underverk :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Oj, så fint det blir!
    Och kul att du är tillbaka på bloggen igen, om så än bara för en "snabbis"!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Det var en tid sen man hörde av dig men nu vet man vad du sysslat med ;) Vilket stort jobb ni gjort men med bra resultat. Nu kanske du ska få slappa lite i sommarvärmen eller?? ha en skön fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev. Hua mig för att stå där uppe. Jag är också höjdrädd. Skulle så gärna vilja ha en lekstuga.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Hehe...hade gjort samma här, hållt mig på marken! Fy för att stå så högt upp...
    Men vad fint det blir, vad roligt att få det så fint. Skönt att sommaren är här...dock inte all åska men det får man ju på köpet...eller hur;)
    Önskar dig en fin kväll och en härlig helg!
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  12. Gott att höra att Ni har det bra.. O vad fint huset -husen blivit. Det är jobbigt med trähus fast det är fint..
    Kram Ninne

    SvaraRadera