onsdag 29 april 2009

Skön eftermiddag i Grebbestad......

Hej allesammen!

Ilördags så hade vi Vårmarknad här i lilla Ed och vädret var helt fantastiskt, människorna var glada och spralliga till tusen.., underbart!
Efter vi hade stängt butiken åkte jag, Janne och Julie till Grebbestad och njöt av den sista kvällssolen och vi hade bryggorna helt för oss själv.
Sommargärsterna och turisterna har inte kommit ännu och det är vid denne tiden det är som härligast att vara där. Vi passade på att titta till sommarstugan innan vi for hem igen och den var intakt.
Längtar tills vi kan börja sussa där på helgerna, den friska och goá doften ifrån havet gör mig rent lyrisk. Morgonkaffet smakar som bäst i sommarstugan i Grebbestad....

Klarblå himmel och folktomt, kan det bli bättre än så?



Passar på att visa lite nytt ifrån butiken, nytt lass med krukor i romantikens tecken....















Bild tagen ifrån ingången till min butik, Stora Lee när den är som vackrast!
Ha en underbar Valborg och ta väl hand om er.
Kram kram
Marianne












8 kommentarer:

  1. Oh så härliga bilder från Grebbestad, ser ut som en riktig sommaridyll. Visst är det härligt med lite nyheter i butiken, själv fick jag lite mer luffarslöjd till Trädgårdsdrömmar och det piffar upp så! :o)
    Ni önskas själva en härlig valborg med mycket omsorg och mys.
    Kram från Lydia på jobbet (rast!)
    http://www.lydiasgronafingrar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vad vackert det är i Grebbestad...hade nästan glömt bort det....å vad fina grejer du har i din butik. Man blir glad av vackra vårsaker.
    Ha en skön Valborg!

    SvaraRadera
  3. Jag vet knappt var Grebbestad ligger men det ser väldigt vackert ut!! En idyll!
    Vilka fina saker du fått in! Tur för min börs att jag bor en bit bort;-)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder jag vill åka till Grebbestad nu!!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag sugen på en tur till kusten, hoppas allt är bra med dig. Kram Eva.

    SvaraRadera
  6. Hej Gumman!!
    Har aldrig varit till Grebbestad men det ser underbart ut just nu, lugnt, skönt och fridfullt. Vilken fin utsikt du har från din butik, det är allt nåt specielt med våren och allt nyutslaget och så luktar det så gott!
    Vad fina krukorna med ros mönstret är, ser så härligt nötta ut.....
    Ha det så gott å de!
    ;0) Helene

    SvaraRadera
  7. Hei Marianne. Klart jeg kommer og firar 3-årsdagen. Jeg var faktisk innom en sväng på lördag og köpte en tröja:)

    Denne tatueringen er den som gjorde minst ont av de jeg har. "Grannen" er verkligen jätteduktig kan jeg lova. Testa du med;)

    Det er bara en vecka vi skal ha i Danmark, men det skal bli kul. Jeg har alltid likt Danmark og dansker godt, så det skal bli kul med en tur dit igen.

    Jeg kommer snart innom, så vi snakkes!
    Kram Hilde

    SvaraRadera
  8. Kul att du är tillbaka...och skönt med en vila när allt rinner på för fort!!
    Och tänk den som hade stuga i Grebbestad...nu blir jag allt lite avis du, hihi!
    ha en fin helg!
    kram

    SvaraRadera