onsdag 24 november 2010

En resa till Paris.....

Igår hade jag äran att inom tio minuter kunna ta mig till vackra Paris och inte vilket Paris som helst utan......

Eds Lilla Paris!

Att komma in i Zabina och Turids nyöppnade butik var som att träda in i himmelriket, tyg uppsatt i taket kändes som mjuka, góa moln, inredning i Shabby och kläderna som verkligen framhäver allt det vackra hos en kvinna!
Nu har vi blivit riktigt bortskämda med en ny klädesbutik i lilla Ed, två kreativa tjejer som reser till Paris och gör sina inköp direkt ifrån grossisterna och det gör oxå att priserna passar dom flesta plånböcker.
Underbara och kvinnliga kläder.....

Japp, denna koftan har jag redan önskat mig i julklapp av gubben..., åååå, hoppas hoppas!

Inredningen föll jag pladask för, allt går i lugna ljusa färger....

Har ni skådat en vackrare disk tidigare...?

Det är en känsla som Zabina och Turid förmedlar själv, kvinnlighet och att våga framhäva det vackraste.....

Denna väst hamnar nog oxå på önskelistan.....

Har bara inte bestämt mig för vilken färg jag vill ha!

Sjalar i den romantiska stilen, ett vackert smycke för kroppen.....

Zabina bär en cremefärgad sjal med vacker stickning och rosor....

Helheten i butiken känns lyxig....

Ta gärna ett titt i taket.., tyget är format som härliga moln och det ger en lugn och behaglig känsla i hela lokalen.

Schäslongen är ju bara helt underbar, den står perfekt placerad vid omklädningsrummen för trötta julhandlande karlar som behöver ta en Time out:)

Besök Eds Lilla Paris bloggen, där kommer tjejerna att uppdatera vad som händer i butiken och jag blir en utav alla som med glädje följer deras framgångar!
På bloggen hittar du även deras öppettider.
Lycka till tjejer.., ni har gett oss Edsbor en fantastisk tillgång!
Kram
Marianne











14 kommentarer:

  1. Tjingeling!!
    Åh vilka vackra kläder!!!! Önskar det fanns en sån butik här hos oss med udda vackra plagg! Koftan ser underbar ut!!!

    Hi, hi, ja vad vore frukosten utan Svenne!
    kram susanne

    SvaraRadera
  2. Såg ut som en jättemysig butik, lyxig. Kul att allt inte bara finns i storstäderna. Schäslongen för "trötta" karlar var ju perfekt. Ha en bra dag. Kram från oss.

    SvaraRadera
  3. Mycket länge sedan jag var här och fick njuta av dina bilder. Sjalen du visar har jag haft turen att få så underbar. Ja tänk så mycket fint det finns i vårt land.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  4. Ååh ! Den butiken hade man gärna besökt ! :)

    SvaraRadera
  5. Tack kära Marianne!
    Vilka fantastiskt fina bilder och positiva meningar du gett oss! Vi lånar några av dig hoppas det går bra : )
    Jag hann inte tänka så mycket på kameran igår som du säkert förstår.
    Många kramar Zabina och Turid.

    SvaraRadera
  6. Men wow! Vilken butik, alltså! Där fanns många härliga plagg. Annars är jag lite "dålig" på det här med kläder, men tränar på att bli bättre.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Det var väl kanon kul!! En riktigt fin butik. Hoppas det kommer att gå bra för dom. Blev det 30kg eller?=)
    Ha det gott.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej goa du!
    Alltid kul att höra från dig!
    Vilken butik, så mycket fint det såg ut att finnas. Jag tror säkert du får den koftan, han kan inte komma undan nu när vi alla andra har sett vad du önskar dig:))

    Hur har ni det i skåne, är det regn? För det är väl i skåne du bor....


    Här är det snökaos, usch och mysigt på samma gång. Bara man slipper att skotta och köra bil så är det ju bra.....men det slipper man ju inte!

    Ha det bra!
    Anna

    SvaraRadera
  9. Så kul med en så fin butik! Se nu till att handla mycket där (fniss) så de har råd att fortsätta driva butiken!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Jösses vilken fin affär och så mycket vackra kläder. Det verkar som om jag får ta mig en tur till Dals Ed....inte så långt faktiskt. Värt en hel resa verkar det som!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Härlig butik! Den där ros-sjalen... hm... hm...;-)

    SvaraRadera
  12. Ska komma ihåg den här butiken om jag åker söderöver, lyckost som har den så nära. Den koftan var supersnygg, hoppas du hittar den under granen. Och den disken!! och lejonet, förstår att inredningen är underbar.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker butik, fanns massor som lockade, håller med dig...man känner sig lite maktlös, får nästan lite panik...ska det nu vara så här i fyra månader..idevarning, kramen

    SvaraRadera
  14. Det ser intressant ut, vill dit och se meddetsamma känns det som, vad trevligt med denna lyxiga inredning som en förstärkning av alla de vackra kläderna misstänker jag :)

    Många adventskramar från mig till dig.

    // Helena

    SvaraRadera